בתוך כל הבלגן בעזה ובדרום היה לנו שבוע גדול בבחירות לרשויות המקומיות, שבימים כתיקונם היה זוכה להד תקשורתי מהדהד יותר. מתברר שאותם אזרחים שבוחרים לכנסת הם גם אלה שמצביעים בבחירות לרשויות, אז איך זה שהתוצאות שונות כל כך? השבוע התברר שזה לא בגלל המצביעים, אלא בגלל המוצבעים.



בבחירות לרשויות המקומיות נרשם השבוע הישג גדול באמת. התברר שהמצביעים יודעים בדיוק מה קורה ומה לא קורה בסביבת מגוריהם. כשראש העירייה או המועצה טוב, יש ריח טוב בעיר. כשהוא רע, עולה הצחנה, גם ברמה הפיזית וגם ברמה הערכית. כל השאר זה בונוס.



נראה שמרבית המצביעים בבחירות לרשויות המקומיות מאסו בפוליטיקה של הקומבינות. הם הותירו את ראשי הערים שעשו עבודה טובה לטובת הציבור ושלחו לדרכם את היתר. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי קיבל קדנציה נוספת, למרות הקמפיין התוסס של אסף זמיר. ב־20 שנותיו כראש עירייה, הפך חולדאי את תל אביב לניו יורק הקטנה. ב־25 שנותיו כראש עירייה, הפך מוטי ששון את חולון לעיר ילדים, מוזיאונים, חינוך ותרבות.



אבל מה שבאמת מרשים הוא חילופי הדורות בבחירות לרשויות המקומיות. הציבור בחר שלא להחליף את ראשי הערים בבני מינם ודורם, אלא להזרים דם חדש, טרי ונקי בעורקי הרשויות. הוא בחר להחליף את דב צור המסובך בחקירות ברז קינסטליך, יו"ר סיעת הצעירים והירוקים בעיר. הוא העדיף את כרמל שאמה הכהן על פני ישראל זינגר בעיריית רמת גן. הוא הצביע על העיתונאי לשעבר צביקה ברוט כמי שצריך להנהיג את בת ים, על אפו ועל חמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שרצה בזכייתו של יוסי בכר.



וכמובן, קריית שמונה, העיר שכל כך זקוקה לרוח חדשה. בחירתו של אביחי שטרן (32), עורך דין צעיר ונמרץ, לתפקיד ראש העיר הצפונית בישראל, הוא לא פחות ממהפכה. שטרן הדיח את ראש העירייה המכהן ניסים מלכה אחרי עשור בתפקיד, הסתבכות בחקירות ובעיקר פוליטיקה ישנה, שאבד עליה הכלח. גם הוד השרון, לאחרונה עיר הנדל"ן של ישראל, הכתירה כוכב חדש. לא מכיר את האיש, אבל תודו שהשם מבטיח.



אני לא בובה



גם בירתנו ירושלים זכתה השבוע לראש עירייה חדש, עם היבחרו של משה ליאון לתפקיד. אמרו שהוא בובה של השרים אריה דרעי ואביגדור ליברמן, של החרדים, אבל לטעמי נעשה לו עוול. דמותו הושחרה, תרתי משמע. ליאון הוא לא החשוך שניסו מתנגדיו לצייר. הוא איש מסורתי, רואה חשבון מצליח, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר וללא ספק איש מתאים ביותר לניהול העיר המסובכת הזאת ומי שיכול להיות גשר על פני המים הסוערים שזורמים בה.


זה היה יכול להיות שבוע שמח, אלמלא הפוליטיקה הארצית, שסיפקה לנו השבוע את סצינת ההתפטרות של שר הביטחון.



[email protected]