אני כל כך עצובה וכואבת על מותו של יגאל בשן. רק לא מזמן הוא נראה כל כך בריא וחיוני במועדון זאפה בהרצליה. לא נכחתי בהופעה שלו, אבל צפיתי בקטעים ממנה באינטרנט. הקהל שר איתו את השירים המוכרים והאהובים והריע לו ממושכות בסיום. הוא נראה ונשמע במיטבו, התנועע על הבמה בחינניות ונראה מאושר ובריא.



מי יכול היה להעלות על הדעת מה עובר לו בראש? איזה כאבי גוף ולב היכו בו? מי האמין שעוד שנייה הוא לא יהיה איתנו? אהבת הקהל הייתה עצומה, כולם רוצים לעטוף, אבל לא ניתן לחבק את הנשמה. היא רק שלו ואליה לא ניתן להגיע.



לא מעט נשים שנולדו בתחילת שנות ה־80 נקראות סיון בגלל הלהיט הגדול. לכולן תהיה תמיד את אותה תשובה לשאלה ״למה קוראים לך סיון, נולדת בחודש סיון?״. כולן זוכרות לנצח שנקראו כך על שם השיר של יגאל בשן.



בתנו הבכורה סיון נולדה בלונדון בחודש סיון בשנת 1978. מאיר היה כל כך גאה ברעיון שהגה לקרוא לה כשם החודש. רעיון גאוני, חשבנו, כל כך מקורי ומיוחד. היינו בטוחים שאף אחד לא חשב על זה לפנינו ושהשם שלה יהיה יחיד ומיוחד.



גרנו כאמור בלונדון, טרום־עידן האינטרנט, ורק אחרי שחזרנו לארץ כעבור שנים, נחשפנו לראשונה לשיר "סיון", שהתנגן ללא הרף ברדיו והיה ללהיט היסטרי. פתאום השם סיון צץ כמעט מכל עריסה ועגלה. ככה נוצרה האינפלציה בשם שגרם לסיון קצת לקטר על כך כשבגרה: ״לא יכולתם לבחור לי שם מקורי?". מי ידע אז שיהיו כל כך הרבה סיון?





כמו כולם, גם אנחנו התאהבנו בשיר ובזמר עם הקול העמוק והחם ששר אותו. הוא הוקלט אצלנו בכל הקלטות. התרגשנו בכל פעם ששמענו אותו מתנגן ברדיו. אני מודה, לפעמים אפילו זלגו מעיניי דמעות.



אני נזכרת שאמי הגיעה לארץ בזמנים שהושמעו עדיין שירים ישראליים במטוסי אל על לפני הנחיתה. סיון הייתה אז נכדתה הבכורה והיחידה. היא יצאה אלי בעיניים אדומות ורטובות. הילדות האלה גדלו, הפכו לגברות וחוגגות עוד מעט 40. אותנו יגאל בשן ליווה בכל השנים האלה עם השירים הנפלאים שלו. מאיר כל כך אהב את השיר ״קפה אצל ברטה״. הבנות שלנו לא החמיצו אף תוכנית של "הופה היי". עצוב לחשוב כמה סבל נדרש כדי לסיים ככה חיים כל כך עשירים ומלאי עשייה. כמה כאב וייסורים היו מנת חלקו בשנים האחרונות.



יגאל בשן הותיר לנו הרבה מאוד נכסים תרבותיים, אבל השיר שלו "סיון" חרוט ממש בלבנו, כמו בעוד הרבה לבבות, במיוחד אצל אלה שבחרו לקרוא לבתם סיון בעקבותיו.



יגאל היקר, הותרת הרבה אוהבים ובמיוחד אלפי ילדות בשם סיון שיזכרו אותך לנצח. יהיה זכרך ברוך, איש יקר.