למען הגילוי הנאות, עדיין לא החלטתי עבור מי אצביע בבחירות. עם זאת, נוכח המטריצה הקנונית של אברמוביץ’, יונית ואחרים, אני חייב להגיב. שלשום התנפלה התקשורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו וטענה שכל מה שאמר במסגרת “ההצהרה הדרמטית” היה ידוע, ולכן ההכרזה הייתה בבחינת “ההר שהוליד פינוקיו”.



תגובות התקשורת גרמו לי לחרדה. אני, כאחד האדם, לא הייתי מודע לכך שהחוקרים סירבו, פעמיים, לבקשתו של ראש הממשלה להתעמת עם עדי המדינה, שהם עבריינים מטיבם ועדותם מפוקפקת. לא ידעתי גם שהחוקרים לא חקרו את הממונה על ההגבלים העסקיים, שהוא, על פי הגיוני הלא משפטי, עד מפתח. בנוסף, לא ידעתי שחברי כנסת רבים נפגשו עם נוני מוזס, הובילו הצבעה בעד חוק שיסגור את “ישראל היום”, המתחרה של “ידיעות אחרונות”, וקיבלו סקירה אוהדת.



גם לא ידעתי שאחד הנפגשים עם נוני מוזס מחק את פגישותיו מיומנו. יהיה מעניין אם אותו חבר כנסת יתבע את נתניהו בתביעת דיבה. נדהמתי לשמוע כי הדבר אכן נחקר על ידי רשויות החוק, ולא נמצאה עדות מפלילה. מעניין שאם אכן הדבר נחקר, הוא לא דלף ולא קיבל ביטוי בולט בתקשורת.



אם התקשורת ידעה את כל זה, הרי שחטאה לתפקידה, כי היא לא יידעה את הציבור, שלא ידע יותר ממני את אשר היא טוענת שידעה. אז מעניין מדוע היא לא יידעה. נטען על ידי התקשורת כי לנתניהו תינתן הזדמנות להזמין עדים ולהתעמת עם עדי המדינה במשפט. נו באמת. האם לא ברור לתקשורת שנתניהו אינו איש פרטי. עצם הזימון לשימוע יכול להשפיע על הפוליטיקה הישראלית, על נושאים ביטחוניים, על יחסי החוץ של ישראל ועל דברים רוחביים רבים.



לכן ראוי להתחשב בבקשותיו של ראש הממשלה להתעמת עם עדי המדינה ולזמן את הממונה על ההגבלים העסקיים לחקירה. בכך אולי היינו מונעים שימוע והגשת כתב אישום, ועם ישראל היה יוצא נשכר. התקשורת אף טענה אף ששרה נתניהו סירבה לעימות בחקירתה. ובכן, יש לי IQ, אבל אומר כי איני מבין מה עניין שמיטה לתשמישי מיטה.



איני יכול להשתחרר מהחשש שראש הממשלה יזומן לשימוע שיפגע קשות בדמוקרטיה, יעוות את רצון העם בבחירות, ושנים לאחר מכן נתניהו יצא זכאי במשפט. המשמעות תהיה שהחקירה, על לא כלום, הביאה להדחת ראש הממשלה, פגעה בישראל, אך לא עשתה צדק. על ידי יצירת חקירות, שזה לא עניין מסובך, הדיחו את הימין מהשלטון, אך לא עשו צדק עם נתניהו. כשהוא ייצא זכאי, זה יהיה לא חשוב, כי הימין הודח. זה תקדים מסוכן.



הכותב הוא איש צבא ותעשיין, ששימש קצין תותחנים ראשי בדרגת תא"ל