מאחר ואני בטוח שיש לכם זיכרון טוב, לצורך מה שאני הולך להגיד לא צריך זיכרון כזה טוב, אתם ודאי זוכרים שבשבוע שעבר, בהקשר ההצהרה החוזרת של גנץ שהוא איש ישר, אמרתי שאדם שהוא באמת ישר לא אומר זאת על עצמו. כל העולם אומר את זה עליו. אבל אף פעם לא תשמעו אדם ישר שאומר שהוא אדם ישר. הבאתי שתי דוגמאות מהפוליטיקה: האחת מנחם בגין ששירת את עם ישראל 40 שנה, כמפקד האצ"ל, כראש האופוזיציה, כראש ממשלה, ואף פעם לא אמר אני אדם ישר. 
אותו זמן דיבור אפשר לייחס גם ליצחק שמיר. הוא אף פעם לא אמר שהוא אדם ישר. אף פעם אחת. אבל גנץ אומר זאת שוב ושוב. בין גנץ ליושר אין כלום. גנץ התפאר במוסריות שלו, הקלוקלת, שהוא העדיף לסכן את חיילי ולוחמי גולני שלנו, מאשר לפגוע בנעבך 'חפים מפשע'. מאיזה פשע הם חפים? מזה שהם הצביעו כמו אספסוף אנטישמי למען החמאס?
כידוע, היו אלה חיילי גולני שבמסגרת הפעילות הקרקעית המסורבלת והבלתי מתנועעת, נכנסו לשכונת סג'עיה שבעזה, ושם היה בית חולים, שכמו אצל הערבים, הפך למעשה למבצר ממנו ירו המרצחים של החמאס לעבר חיילי גולני, וסיכנו אותם ללא הרף, מתוך ידיעה שלא ישיבו אש של ממש, מכיוון שמדובר בבית חולים. צה"ל דרש לפנות אותו, והוא אכן פונה, ועדיין, לא הופצץ ע"י חיל האוויר.

בהתחלה הוא התפאר על זה, ואח"כ, שהבין שאף אחד לא מתלהב מסיכון חיילים מאשר את 'החפים מפשע' בעזה, הוא צמצם את משך הסיכון משישה ימים לשש דקות. הרמייה הזאת יכולה לבוא אך ורק מפיו של מי שרוממות היושר בגרונו. מי שהוא ישר לא יהפוך שישה ימים לשש דקות. מי שלא עושה דברי רמייה אחרים, לא יכריז עליו כמו גנץ שהוא אדם ישר.

כפי שאנחנו רואים, בין גנץ לבין יושר אין ולא כלום. היושר רחוק מגנץ וגנץ רחוק מהיושר בדיוק כמו שמזרח רחוק ממערב. ועוד עניין שלא הייתי אומר של יושר, אלא יושרה. אני לא חושב שיש איזה שדרן רדיו שתקף בצורה בוטה יותר את תשלום דמי החסות המבישים של הממשלה, והעומד בראשה, נתניהו, שמוכן, דרך מדינת ישראל לשלם דמי חסות תמורת הנמכת הלהבות, לא ביטולן, מחמאסטאן.

יש אדם אחד בארץ שלא יכול להעיז לבקר את ממשלת ישראל ונתניהו בגלל המהלך הזה. קוראים לו גנץ. למה? כי מי שבכל הכוח ממליץ וחוזר וממליץ, ואם היה צורך היה ממליץ על סכומים הרבה יותר גבוהים לחמאס, הוא בראש ובראשונה המטכ"ל השש לקרב של ישראל. מבלי לנקות רבע גרם אחריות מנתניהו על הכלימה הזאת של תשלום דמי החסות, אבל הוא עושה זאת על פי המלצת המטכ"ל.

מדוע? כי הוא יודע היטב שרובם ככולם הם בדמותו ובצלמו, ואם היה גנץ במטכ"ל, הוא היה ממליץ ומדליף לתקשורת. אם היה צריך לשלם סכום כפול, שוב היה זה גנץ הראשון שהיה מאשר את זה לאור הרקע התבוסתני המובהק שלו בכל התפקידים שהוא היה בהם בצה"ל החל מדרגת תת אלוף. אמור מעתה לא יושר, לא יושרה. הוא לא קרוב אליהם בכלל.