שורות אלה מיועדות לכל המאוכזבים מהכרעת הבחירות, אלה המתעבים את ראש הממשלה נתניהו ואלה המאמינים ש”המדינה שלנו בזבל”. אין כאן שמץ של שמחה לאיד, אלא רק כמה נקודות למחשבה, כאלו המחייבות מבט עמוק אל המראה.

אני ליכודניקית, ובקרוב אושבע לכהונה בכנסת מטעם המפלגה. גדלתי והתחנכתי בחיפה, ובשני העשורים האחרונים אני מתגוררת בתל אביב. בשני המקומות הללו אני מוקפת בשונאי נתניהו ובכאלה שהאידיאולוגיה היחידה שלהם בבחירות האחרונות הייתה “רק לא ביבי”. מעבר לזה, אין להם שום חזון, שום מטרות ושום אסטרטגיה. את הקבוצה הזו נכנה בתמציתיות: “מצביעי מפלגת כחול לבן”.

למרות הניצחון, אף אחד לא שמע אותנו שרים ברחובות “הו, הא, מה קרה, גנץ-לפיד אכלו אותה”. אנחנו מסתפקים בעובדה שמרבית העם מבין את ההישגים המדיניים, הכלכליים והביטחוניים של ממשלת הליכוד; שמרבית העם רואה את מעמדו הבינלאומי של ראש הממשלה ואת עמידתו בשורה הראשונה של מנהיגי העולם; שמרבית העם בחר לא להמר על עתיד המדינה ולהפקיד אותו בידי אלטרנטיבות לא מנוסות.

בניגוד לחגיגות הניצחון המאופקות שלנו, הצד המפסיד שוטף את המדינה באמירות קשות ואנטי-דמוקרטיות: “עם מטומטם”, “חייבים לרדת מהארץ”, “שהאחרון יכבה את האור”.

לאור זאת, בחרתי לפנות לאנשים אלה באופן ישיר. למילים הקשות שלכם ולמסרים נוטפי השנאה והטלת הספק בבחירתו הדמוקרטית של עם ישראל יש מחיר כבד. גם אם המחיר הזה לא ייפרע היום, הוא ודאי ייפרע בעתיד. הילדים שלכם שומעים וסופגים את כל המסרים הללו. אני עדה לזה באופן אישי. מה שאצלכם נתפס כשחרור קיטור ופריקת עצבים מתקבל אצל ילדיכם כאמת וכדרך חיים. למה? כי ככה זה ילדים. מה שהם שומעים מהוריהם – זו אמת.

אני חוששת שבקצב הזה, ולאור ההקצנה, הילדים שלכם יתחילו לשנוא את המדינה, להתכחש לה, לסרב לשרת אותה ולתרום לה. ואז, יום אחד, להפסיק לראות בה את ביתם ולעזוב אותה. לעזוב את ישראל. לעזוב אתכם. אתם תישארו כאן לבד ותנסו להסביר שבעצם לא התכוונתם. תנסו לומר ששירתם בצבא שירות משמעותי וקרבי, שאתם שותפים בנטל, אוהבים את הארץ, משלמים בה מסים ורואים בה את ביתכם. אתם תגידו שהצד השני מסית ומפלג - אבל אתם אלה שפילגתם. המסרים ששתלתם ביום שאחרי בחירות 2019 כל כך חזקים, כל כך חריפים, כל כך חד-משמעיים.

אני יודעת שאתם אוהבים את מדינת ישראל. אני יודעת שאתם מאמינים בכוחה הדמוקרטי. אני מצפה מכם להתעשת. למילים שלכם יש כוח, בעיקר כלפי הדורות הבאים. חשוב שלא נאבד אותם.

הכותבת נבחרה לכנסת ה-21 מטעם הליכוד

חברת הכנסת קרן ברק