האצבע על השאלטר: שוב זה קורה. רגע לפני תחילת שנת הלימודים, אחרי חודשיים ארוכים ומייגעים של חופשה, כמו בריטואל קבוע, שוב עולה האיום בהשבתת הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים ובתיכונים. לאנשים עם האצבע על השאלטר נוח לאיים בהשבתה דווקא עכשיו, כשרמת הקשב שלנו ושל מקבלי ההחלטות גבוהה ועצבינו רופפים. 
 
אין ספק שדרישות המורים צודקות. הכיתות צפופות מדי, מעמד המורים נמצא בנסיגה מתמדת, תשלומי ההורים גבוהים, חוק חינוך חינם מגיל אפס תקוע, כך גם יום הלימודים הארוך שהובטח לנו, ויש עוד לא מעט רעות חולות במערכת המופקדת על חינוך ילדינו. אבל לנו, ההורים, אין באמת ארגון שיגן על זכויותינו, ולפיכך, איננו צד במאבק שמנהלים ארגוני המורים עם משרדי הממשלה השונים והרשויות המקומיות. קולנו לא נשמע, משל היינו אוויר.

תלמידים בכיתה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה). צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 
השבתת מערכת החינוך לא תיטיב עם הילדים, למרות שמבחינתם מדובר בהארכה לחופש הארוך ממילא. היא תפגע בעיקר בהורים, שרואים ב־1 בספטמבר את מועד החזרה למסלול החיים הנורמלי – בעצמאים שבינינו, שמחכים ליום בו יוכלו לחזור לעבודה סדירה, בשכירים שבינינו, שייאלצו להישאר בבית, למרות שמכסת ימי החופשה שלהם אזלה במהלך החופש הגדול, ובמשק כולו.
 

לבי עם המורים והמחנכים, הדורשים לשים בראש סדר העדיפויות את הצורך במשיכת אנשים טובים ואיכותיים להוראה, ובהפיכתו למקצוע מבוקש, ששכרו בצדו, אבל השבתת הלימודים בפתיחת השנה היא לא הדרך. כמו בכל נושא חברתי וכלכלי שמפריע לנו בחיי היומיום, גם בנושא החינוך אפשר וצריך להביא לשינוי. אבל הדרך לשינוי היא הקלפי.
 
ב־17 בספטמבר, פחות משלושה שבועות לתחילת שנת הלימודים, יתקיימו בישראל בחירות. אם אתם חושבים שיש צורך לנער את המערכת וליצור את השינוי, הצביעו והשפיעו. עם כל הכבוד לענייני הביטחון ומדיניות החוץ של ישראל, מה שבאמת מעסיק אותנו בחיי היומיום, כמו שגם ראש הממשלה נוהג להגיד, הם החיים עצמם. יש מצב שממשלה אחרת תיקח את הנושא ברצינות ותביא את השינוי המיוחל. השבתת הלימודים ב־1 בספטמבר היא לא הדרך.
הכותב, תושב השרון, הוא הורה לארבעה ילדים במערכת החינוך