נתניהו בלחץ. במהלך השבת, זמן לאחר ירי הרקטות מעזה לעבר באר שבע, חייג רה"מ לבכירי הליכוד, ותדרך אותם בזו הלשון: "בני גנץ יקים ממשלת מעבר בתמיכת הרשימה המשותפת. מדובר במצב חירום שיש לעשות הכל כדי למנוע אותו". לפי אחד הדיווחים, נתניהו אף הרחיק לכת, וביקש מהשרים "להבעיר את הכל" על מנת למנוע את ה"סכנה" הזו, כפי שהגדיר אותה.

ומאז, המערכת הפוליטית כמרקחה. בכירי הליכוד תוקפים עם דף המסרים שהגיע מבלפור, ואילו בשמאל ישנה דריכות ואופטימיות, לצד קריאה לחיזוק בני גנץ, לקראת מה שנראה כהכרעה דרמטית שהולכת ליפול בימים הקרובים. 
רגע לפני תחילתו של שבוע חדש וסוער, פרסם נתניהו סרטון חדש, שבו קרא לגבי אשכנזי ומשה יעלון להזהיר את גנץ מפני הקמת ממשלה צרה בתמיכת המפלגה הערבית, כאשר במקביל הודיעה הליכוד על כינוס חירום שיתקיים בגני התערוכה בתל אביב. מנגד, בכחול-לבן דואגים להעלות את מפלס הלחץ של משפחת נתניהו באמצעות שורה של ציוצים בטוויטר, בהם יש יותר מרמז על כוונה לקבל הכרעה בסוגייה, שעלולה להוביל בהמשך לפינויה של משפחת נתניהו מהבית בבלפור. 

עודה. מצב החירום קשור יותר לבית בבלפור מאשר אליו. צילום: J STREET
עודה. מצב החירום קשור יותר לבית בבלפור מאשר אליו. צילום: J STREET
כשמסתכלים מהצד על מבול המסרים של נתניהו, נראה שהוא חושב ששכחנו שמי ששיתף פעולה עם הרשימה המשותפת היה הוא בעצמו, בהצבעה הקריטית על פיזור הכנסת שהובילה לסיבוב השני בבחירות ספטמבר. 
ידוע ומקובל על כולם שהמכשול לאחדות השוויונית בין כחול לבן לליכוד הוא מצבו המשפטי של נתניהו וסירובו להיפרד מבלוק הימין. לכן, יש לשאול ברצינות את היושב בבלפור - אם סכנת הקמת ממשלת המיעוט בתמיכת הרשימה הערבית כל כך נוראית בעיניך, מדוע לא תפעל על מנת להוריד את האופציה הזו מסדר היום?

ואולם, אם באמת ובתמים סבור רה"מ ששיתופה של הרשימה המשותפת בממשלה הוא מצב חירום, הגיע הזמן שיקום מר נתניהו, ויעשה מעשה כדי למנוע את האירוע "המסוכן" הזה, להגדרתו. ברור לכולם שאם יודיע על פרישתו מהפוליטיקה, תוכל לקום ממשלת אחדות לאומית בין הליכוד וכחול לבן תוך שעות בודדות, ובכך הוא יירשם בהיסטוריה כמי שמנע "מצב חירום לאומי". 
 
אם התסריט הזה נראה לכם דמיוני, ייתכן שהבנתם כבר ש"מצב החירום" שנתניהו מתריע מפניו לא נוגע לשיתופה של הרשימה המשותפת בקואליציה, אלא קשור בעיקר ל"סכנה" הממשית שעומדת בפניו ובפני משפחתו, אשר ייאלצו במצב כזה לארוז את המזוודות ולפנות את המעון בבלפור.