בכל טיסה, דקות לפני ההמראה, הדיילות מציגות את הוראות החירום. אחת מאותן הוראות קשורה במסכות החמצן שמשתחררות בזמן חירום במטוס. מפתיע לגלות, שדווקא בסיטואציה הלא פשוטה הזאת, ההוראה היא להניח את המסכה קודם כל על עצמנו ורק אז לגשת ולטפל בילדים שמסביבנו. בניגוד לטבע ההורה והדאגה הקודמת לילדינו, ההיגיון הפשוט שעומד מאחורי הוראה זו הוא כי אם לנו אין אוויר, אז לא נוכל לסייע לאחר לנשום. בקיצור, כדי להצליח לעזור לאחרים אנחנו צריכים קודם כל לעזור לעצמנו.

ומכאן אנחנו נוחתים לזוגיות. כל זוג שבמהלך השנים הרחיב את המשפחה, מכיר את הסיטואציה בה הזמן הזוגי הולך ופוחת בשל הזמן המוקדש לטיפול בילדים. פתאום יוצאים פחות, נפגשים עם אתגרים זוגיים שלא נחשפו אליהם בעבר לפני שהילדים נכנסו לתמונה, ולפעמים אפילו מרגישים שהאהבה נתקעת, ובמקרים מסוימים אפילו דועכת.

זה דבר טבעי שנסחפים לשגרת החיים ונשאבים לתפקיד ההורה, אך כמו כל דבר זה דורש מאיתנו איזונים, ואסור בדרך לשכוח מעצמנו ולוותר על הביחד שלנו. לפעמים, חשוב לזכור שלפני שאנחנו פונים לטפל בילדים שלנו, גם אנחנו צריכים לקבל חמצן לרגע. גם אנחנו צריכים להתמלא בכוח בעצמינו. הרי אם לא אנחנו, מי ידאג לנו? בשביל החמצן הזה אנחנו צריכים לנצל כל רגע שיש, גם אם זה לשנייה.

חלי אביר. קרדיט: צילום פרטי
חלי אביר. קרדיט: צילום פרטי

להיות הורים זו אחריות גדולה שדורשת מאיתנו מגוון גדול של תכונות ומיומנויות, וזה בעיקר דורש מאיתנו השקעה וזמן שבלא מעט מהפעמים מגיעה על חשבון בן/בת הזוג. להיות הורה טוב ובן זוג טוב אלו לא שני דברים סותרים, אלא שני דברים מקבילים, והחוכמה היא לדעת לשלב ביניהם, לצמוח דרך כל אחד מהם ולהשפיע מאחד על השני. גם זוגיות כמו הורות דורשת מאיתנו לצאת מעצמנו ולהיות כל כולנו בשביל האחר, דורשת מאיתנו קשב והכלה, דורשת מאיתנו עידוד וסבלנות, ובעיקר דורשת התמדה ועבודה מתמדת.

יום האהבה הוא יום מיוחד, יום שנועד בשביל שנשים את בן/בת הזוג בראש סדר העדיפויות שלנו. כשאתה הורה ומוצא את עצמך מותש בין עיסוקים של עבודה, סידורים ומשפחה, אפשר להתייחס ליום הזה בלוח השנה בתור יום שמסתיים בקניית מתנה, כתיבת ברכה, ואולי גם הזמנת בייביסיטר עבור יציאה משותפת. אבל עוד דרך להסתכל על היום הזה הוא בהבנה שמדובר בהזדמנות חשובה ויקרה עבורנו לשאוב כוחות וחמצן, לקדם את הזוגיות שלנו, ויחד איתה לצעוד חזקים יותר ומאוחדים יותר לעבר האתגרים שמצפים לנו בהמשך השנה כולה כמשפחה, כהורים וכזוג. כי שהזוגיות צומחת וטובה, גם ההורות תהיה כזו. אז קדימה, צאו לחגוג את האהבה שלכם, מגיע לכם, מגיע לבן/בת הזוג שלכם ומגיע גם לילדים שלכם.

הכותבת הינה מדריכת הורים לצמוח להורות חדשה