החמרת צעדי הבידוד וההחלטה על סגירת בתי הספר עומדות לאתגר הרבה מאוד משפחות. ילדים יישארו בבית לפחות חודש, כשאין כל חלופה ברקע וגם הגיבוי של סבא וסבתא בעייתי. זה מלחיץ ומצריך הסתגלות למציאות חדשה. אני מציעה לראות את הערבות ההדדית, האכפתיות והחשיבה על הקהילה והזולת כשמדובר במחלה כל כך מדבקת.

הנה כמה רעיונות איך להעביר ביחד את השבועות הבאים, עם הרבה אהבה וחיזוק היחסים המשפחתיים:

  • חשוב לעדכן את הילדים שעל אף  ההשבתה, זה לא בדיוק חופש, ושעלינו כמשפחה לסגל שגרת חיים זמנית חדשה. אפשר לישון עוד שעה אבל לקום, לצחצח שיניים, לאכול ארוחת בוקר ולהתלבש.
  • גם אם ייקח זמן להסדיר את הפלטפורמה של מערכת החינוך, יש מספיק פורטלים, סרטונים, אפליקציות ואתרים ברשת, שיכולים ללמד אותנו ואת הילדים שלנו דבר או שניים. זה הזמן לתגבר מקצועות שיאתגרו יותר את הילדים.
  • אם אנחנו כבר כל כך הרבה זמן בבית ואוטוטו פסח – זה הזמן להתגייס לטובת המשפחה. המבוגרים בוודאי יידרשו לעבוד (בין אם מהבית ובין אם לא) ולילדים שלנו יהיה יותר זמן פנוי מהרגיל. זה הזמן להרחיב את שק האחריות שאנחנו נותנים לילדים שלנו בדרך כלל - לאפשר להם להיפרד מצעצועים, בגדים וספרים שאינם בשימוש, לנקות ולסדר, למחזר, לארגן ולעזור במשימות כמו סידור שולחן, קיפול כביסה וארגון המדיח וכו'.
  • השהות הכפויה בבית מזמינה אותנו לעשות יותר דברים ביחד, כמו ערבים משפחתיים סביב סרט, ארוחה משפחתית ופעילות גופנית משותפת. הילדים בוודאי ישמחו לשחק איתכם במשחקי קופסה מהנים ומחכימים.

הכותבת היא מנחת הורים ומשפחה, מכון אדלר