מאז סיום מערכת הבחירות עוסק סדר היום התקשורתי בווירוס קורונה ובציד או בחשיפת עריקים פוטנציאלים מבין גוש ה"רק לא נתניהו". אלו מנסים לצוד ואלו מנסים להתגונן ולמנוע, ממש שוק. אגב, הפתרון למצב יכול להיות הכנסה לבידוד של שבועיים כל חבר כנסת מכחול לבן או מגשר שנצפה במרחק עד שני מטרים משליח של נתניהו. 

בעניין פגעי הקורונה נשפכות אלפי מילים על בעיית חברות התעופה והתיירות ועל שירותי ההסעדה, כאילו הבעיה היא רק של הבעלים ואין בחברות האלה בני אדם, אזרחים המפרנסים את משפחותיהם, שחלקם הגדול עובדי קבלן על בסיס יומי או שעתי. עובדים אלו, צעירים או ותיקים, שרובם ככולם עמוסים בהתחייבויות כספיות כמו שכר דירה ומשכנתה (חלקם גם וגם) יגיעו לפת לחם או יאבדו את קורת הגג כתוצאה מאובדן ההכנסה. הגיע הזמן שחברי הכנסת יחלו לעסוק קצת גם בבעיות הציבור ולא רק בפוליטיקה מאוסה של ציד ראשים. 

בתקשורת אנו שומעים רק על מצוקת אלו המקושרים ו/או אלו שמצוידים היטב ביועצים, אנשי יחסי ציבור וכדומה, ואילו המצוקות של המוחלשים לעיל בכלל לא זוכות להד. במה נבדל אמן שנאלץ לבטל הופעה מעובד מזנון בשדה התעופה או מעובד ביטחון מסור בנמל התעופה? האם הוא צריך לקרוס כלכלית? לאלו שלא נשמע קולם, "השקופים החדשים", צריכים חברי הכנסת לדאוג.

אחד הפתרונות המיידיים והישימים הוא למשל החלטה על מורטוריום (דחיית תשלומים) בתשלום משכנתאות לשלושה חודשים.

שום אסון לא יקרה אם החזר ההלוואה יתפרש על פני חמש שנים ושלושה חודשים במקום חמש שנים בלבד. הבנק כנראה לא יתמוטט אבל החייב לבטח ישרוד. מהלך זה של דחיית תשלומים יסייע לאותם עובדי קבלן, עובדים שעתיים ויומיים שאין להם החזר על ימי מחלה, וגם למי שחיים מהתשלום עבור פרמיות ושעות נוספות. 

כולי תקווה שכל הנבחרים החדשים והישנים בכנסת ה־23, אלו שאצלם בני אדם לפני הכל ואלו שאצלם ישראל לפני הכל וגם אלו שצועקים בהתלהבות נתניהו לפני הכל, ירימו את הכפפה. כדי לגלות רגישות זו אין צורך ברוב של 62 חברי כנסת וגם לא 58, צריך רק קצת הבנה מה באמת חשוב יותר ומה חשוב פחות ברגעי משבר לאומי ענק ממדים.

ועוד באותו עניין של הפיגוע הכלכלי של הקורונה, יש לדאוג לחברות ענק עם סוללת היחצנים על ידי מתן אשראי זול כדי לעבור בשלום את התקופה הקשה. זהו מהלך חשוב מאוד, אבל רק אם יכלול התניות שמקבל הסיוע ימשיך לשלם שכר כרגיל לעובדיו היומיים והשעתיים מאותו סיוע ממשלתי כדי שגם הם, השקופים החדשים, ישרדו, ולא שרק בעלי המניות לא יפסידו.