תקפת בחריפות את בני גנץ שהחליט להקים קואליציה עם נתניהו. במיטב יכולתך הרטורית מנית בנאומך את הפגמים בכך: ממשלה מנופחת, כניעה לחרדים, המשך שלטון נתניהו, הפקרת תיק הבריאות בידי ליצ(מ)ן ועוד. הכל נכון, אך לא ציינת מי האחראי לכך. אתה!

עדיף היה שתוכלו להקים קואליציה יציבה ללא הליכוד. הגיע הזמן להחליף שלטון מסואב. אבל מה? שלוש פעמים ניסיתם ולא הצלחתם. אילו אפשרויות נותרו כעת? 1. בחירות בפעם הרביעית? טירוף גם בימים כתיקונם, ללא הקורונה. 2. ממשלה הנשענת על תומכי-טרור? התחייבתם שלא, כפי שהתחייבתם לא לחבור לביבי. כשמבטיחים הכל, חייבים לא לקיים משהו. ומבין שתי האפשרויות, עדיין עדיף ביבי מטיבי. 3. עמידה כגוש איתן והקמת ממשלת אחדות. האפשרות השפויה היחידה, שבה יכולתם להגשים לפחות חלק מדרככם. 

בני גנץ וגבי אשכנזי, בתבונה ובאחריות, הבינו זאת. אתה ובוגי יעלון – לא. ברור שסלידתכם מביבי נובעת גם ממניעים אישיים מוצדקים. אותך פיטר ביבי מהממשלה בשיחת טלפון, ואת בוגי הקריב תמורת משענת קנה רצוץ. התנהגות מכוערת ואופיינית. אבל כעת יש לשים את ישראל לפני הכל. צרות רבות נקבצו עלינו יחד: 1.משבר פוליטי חסר תקדים שמשתק את המדינה כבר שנה ומחצה. 2.סכנה ממשית לשלטון החוק ולמערכת המשפט. 3.משבר הקורונה: למאות המתים ואלפי החולים נוספו כמיליון מובטלים. עומק השבר הכלכלי, ברמת הפרט והמדינה, טרם ידוע, אך ברור שיהיה כבד מנשוא. וזאת נוסף לשאר הצרות שאליהן כבר התרגלנו.

דבר נוסף: רוב הציבור מאס בפוליטיקה המכוערת, בבחירות, בהכפשות ובבזבוז, ורוצה ממשלה יציבה ודרך ברורה ליציאה מהמשבר. כאשר כבר מסתמן מוצא, טוב יותר או פחות, אתה בולם זאת בכל כוחך. בכך תהיה האחראי לסבב הרביעי של הבחירות, חלילה, שלא יקדם את המדינה במאומה, רק יגרום נזק כבד. 

אז מה עושים כעת? משלבים כוחות ושמים בצד חשבונות אישיים, כפי שממש התחנן כבוד נשיא-המדינה. אילו נקבצו צבאות על גבולותינו, לא הייתם עושים זאת? אמנם הקשיים הם שונים, אך הם חמורים. "להיכנס מתחת לאלונקה" אינה קלישאה אלא צו השעה. סיפרת שיכולת להיות שר-החוץ. חבל שלא הסכמת, כי יכולת להיות שר-חוץ מצויין לישראל. בוודאי היית ממלא תפקיד זה בהצלחה גדולה מזו שהיתה לך כשר-האוצר.

ועוד משהו: היו חילוקי דעות ב"קוקפיט", דבר לגיטימי ומפרה. אך משמתקבלת החלטה על-ידי המנהיג יש לקיימה. במעשיך החלשת את כוחו של בני גנץ מול אלוף התעלולים הפוליטיים. הפגמים שמנית נבעו מכך, ויש לשבח את בני גנץ שבכל-זאת השיג הישגים חשובים, ובראשם תאריך לסיום תפקידו של ביבי. האם אתה מכיר עוד דרך להשיג זאת? אתה באמת חולם שבבחירות הבאות תצליח בכך, לאחר חמישה כישלונות?? ומה לגבי הוצאת משרד המשפטים מידיו הרעות של הליכוד? 

כגוש איתן, סביר שיכולתם להשיג יותר: פחות שרים ובזבוזים, זכויות לזרמים הלא-אורתודוקסים, שרות לאומי למשתמטים, ביצור שלטון החוק ובעיקר תקווה. במקום זאת בחרתם לעמוד בצד, לגנות ולקלקל, מבלי להשיג דבר. בכושרך הרטורי תוכל כעת לשבת ליד טיבי, שנושך את היד ממנה הוא אוכל, ולנבוח יחד. על ריכוז מאמץ מול היעד לא שמעת בשרותך הצבאי וגם לא סחבת אלונקה מימיך. אבל מה לגבי בוגי?