אל תטעו לרגע. עו"ד ליאת בן־ארי, התובעת במשפטו של ראש הממשלה היא אישה ישרת דרך, שלא דבק בה רבב. העובדה שעו"ד בן־ארי היא התובעת במשפטו של ראש הממשלה מביאה לגל של הכפשות אישיות ופרסומים שנועדו להרתיע אותה. נראה שלמרות הגל העכור היא לא נרתעת, ואין לה שום כוונה לעשות הנחות לאף אחד.

מאז שעו"ד בן־ארי הפכה לתובעת במשפטו של ראש הממשלה, נכתבו עליה עשרות כתבות וים של מילים, שיש להן לתפיסתי מטרה אחת: להציג את עו"ד בן־ארי כמי שלא ראויה לתפקידה. אלא שכל הכתבות כוללות את אותו חומר לעוס וממוחזר, שאין בו להביא לכך שהפרקליטה המוכשרת לא תוכל להמשיך בתפקידה כתובעת במשפטו של ראש הממשלה.

אני לא מכיר את בן־ארי. מהפרסומים האחרונים למדתי שברשותה וברשות בעלה נכסי נדל"ן. אחד העיתונים העריך את הנכסים שברשות משפחת בן־ארי ב־15 מיליון שקל. אני אוהב עיתונאים שבבוקר כותבים מאמרים ואחר הצהריים מתמחים בהערכות נדל"ן. אני לא מוצא קשר בין הנכסים שבבעלותה של עו"ד בן־ארי לבין כישוריה המשפטיים.

העובדה שהיא ובעלה צברו נכסים מעידה לדעתי על כך שבעלה של עו"ד בן־ארי הוא כנראה אדם מוכשר, שהצליח להשקיע נכון, מה גם שקראתי שלפחות אחד הנכסים הגדולים שברשות משפחת בן־ארי ניתן למשפחתה של הפרקליטה במתנה על ידי אביו של בעלה. לא קראתי או שמעתי שמשפחת בן־ארי שדדה את הנכסים שברשותה או גזלה אותם. זכותה של פרקליטה בשירות המדינה להיות אישה אמידה, ואין פסול בכך שהיא תהיה בעלת נכסים.

בחודשים האחרונים, מאז שבן־ארי מצאה עצמה בעמדת התובעת, היא זוכה למהדורה מעודכנת ומתוקנת של "חיים שכאלה". זו שיטה לא חדשה שבאמצעותה מטופלים ביסודיות מי שמועמדים לתפקידים בכירים או כאלה שהתנהלותם מפריעה למישהו. ממה שקראתי בתקשורת, חטאה של משפחת בן־ארי הוא שמרפסת בביתה של הפרקליטה, שהייתה אמורה להיות מחופה בפרגולה, נסגרה בגג רעפים. אין לי כוונה להמעיט מחומרת עבירת הבנייה, אם הייתה כזאת, אבל כדאי מאוד להכניס את הדברים לאמות מידה נכונות.

קראתי שבן־ארי ובעלה נקראו לחקירה במחלקה המשפטית של עיריית ראש העין, לאחר שעל פי החשד הם גם פיצלו בית שברשותם בלי שקיבלו אישור לכך. עיריית ראש העין טענה בתגובה שאין מניעה משפטית לאשר את הבקשה, כפי שהעירייה אישרה למשפחות אחרות שמתגוררות בראש העין, אלא שכנראה שלא הוגשה בקשה לכך כפי שנדרש.

אסור להתעלם מהעובדה שיד נעלמה שלפה חומרים חסויים מתיקי התביעה העירוניים במחשבי העירייה, הנוגעים לעו"ד בן־ארי, והדליפה אותם. ראש העיר שלום בן־משה, שהיה בעברו קצין משטרה צבאית ראשי, הבטיח שאם לא יימצא הגורם האחראי להדלפה, העירייה תפעל למצוא אותו באמצעות גורמי אכיפת החוק. אני רוצה לקוות שהוא יממש את הבטחתו.

אני לא מצדיק עבירות בנייה, אם נעשו כאלה, ולדעתי פרקליטה במעמדה של עו"ד ליאת בן־ארי חייבת להקפיד על קלה כחמורה. אבל הכל צריך להתנהל ולהיבחן על פי אמות מידה ראויות. העיתוי לכל הפרסומים לא מקרי, וגם לא קשה לזהות את המקור לגל הידיעות המכפיש. אל תטעו לרגע. עו"ד בן־ארי היא פרקליטה ישרה כסרגל. גם גג הרעפים, אם הותקן כזה במרפסת ביתה במקום פרגולה, לא יביא לכך שאשנה את דעתי. 

הכותב הוא משפטן שהיה מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויו"ר אגודת העיתונאים