בימים האחרונים שיגרתי מכתב לפרופ’ רוני גמזו, ובו ביקשתי ממנו שלא לפרוש מהתפקיד, בזו הלשון:

"פרופ’ רוני גמזו היקר. אני מבקש ממך, בשמי ובשמם של אזרחיות ואזרחים רבים, שלא לעזוב את עמדת ההובלה במלחמה לניתוק שרשרת ההידבקות בקורונה. יש לך את כושר המנהיגות, יכולת הניהול והאמונה בצדקת הדרך, הדרושים על מנת למגר את המגיפה בישראל. אני מבקש ממך להוביל את המאבק הקשה הזה, לצדו של ראש הממשלה, על מנת שהמגיפה תיעצר, והכלכלה והחברה ישובו לאיתנן. אתה מבצע עבודה מורכבת לטובת אזרחי ישראל שרוצים להינצל מהמגיפה מחד ונוהגים בהפקרות מאידך. אתה מבצע עבודה המשיקה בהכרח לזירה הפוליטית שחלקה אינו ענייני, מטבע הדברים.

"אני שומע אותך ומבין שאתה מייחס חשיבות עליונה לעטיית המסיכות ולשמירה על מרחק חברתי... אני מקווה שתמצא את הדרך להביא לכך שכל אזרח בישראל יעטה מסיכה וישמור על הריחוק החברתי... המלחמה בקורונה אינה בעיה פוליטית... זו בעיה לאומית מורכבת שדרוש לה פתרון מקצועי מנהיגותי. אל תשים לב לרכילויות ולאמירות שאינן ענייניות לנושא שראש הממשלה הטיל עליך לבצע. אל תשים לב גם לספינים תקשורתיים שמנסים לייצר סכסוכים שמהם הם ניזונים. לך בדרכך המנהיגותית. הצלחתך תציל את מדינת ישראל מהמגיפה ומעצמה. אתה משרת היום את עם ישראל במערכה קיומית ולכן אין לך זכות לוותר".

הרגשתי צורך ערכי לשגר את הפנייה כי אנחנו נמצאים בצומת מכריע שבו יתברר אם אנחנו יכולים להתלכד ולהביס את ההידבקות במגיפה אם לאו. בעברי ניהלתי מצבי משבר ולמדתי כי אין מחליפים מנהל חדש בתקופת משבר כי החלפת מנהל כזו גורמת להידרדרות במורד. אלא אם כן המוביל, המכהן, מזיק בעצם הימצאותו בתפקיד, ואז משלמים את המחיר למען תנופה חדשה. פרופ’ גמזו, לא רק שאינו מזיק בעצם הימצאותו בתפקיד, אלא מוסיף לו ערך רב בגין ניסיונו הניהולי, המנהיגותי והערכי. רבים מהפוליטיקאים שמתחככים בו הם נטולי יכולות כשלו. מאחר שאנחנו עוסקים בבעיה קשה ומקצועית, ללא תקדים, עם השלכות קיומיות, נדרש מנהל כפרופ’ גמזו ליד ראש הממשלה, ולא איש פוליטי. כי איש פוליטי פועל, בדרך כלל, בזירות ובמעטפות פוליטיות שאינן שייכות לגופה של המגיפה הנוראית.

עזיבה של פרופ’ גמזו עלולה להוביל לאובדן אמון של הציבור בהנהגה, ואולי אף לכאוס. לכן אני מציע לעם ישראל להתלכד מאחורי הצמד נתניהו וגמזו ולעשות את כל הנדרש על מנת להביס את שרשרת ההידבקות, בראש ובראשונה על ידי עטיית מסיכות כראוי ושמירה על ריחוק חברתי. אם יחליטו לאסור התכנסויות, כך יהי. על הצוות נתניהו וגמזו להתנתק מהמערכת הפוליטית ולפעול בנושא המגיפה באורח מקצועי בלבד.

הכותב הוא תא"ל במיל', חבר עמותת “מבטחי" ונשיא התאחדות התעשיינים לשעבר