אם עד כה רק חלקים מהציבור החרדי לא נותן את אמונו בהוראות המאבק במגפה, הסכנה היא שיצטרפו אליהם מעתה גם חוגים דתיים מקרב תומכי ש"ס ואפילו מהציונות הדתית, זאת לאחר פרסום דו"ח מניפולטיבי בהזמנת ח"כ יפעת שאשא ביטון ממשרד הבריאות. בדוח המדובר נטען כי "בהפגנות השמאל לא נדבקים בקורונה, למרות נוכחות של עשרות אלפי בני אדם בהן.

 השאלות בצבור הדתי כבר צפות: אם ההפגנות אינן מדביקות - אז למה אנחנו נדרשים לא להתכנס בשטח פתוח יותר מ-20 איש? האם כשאנחנו מתנדנדים או כורעים בתפילה, אנו מעלים את הסיכון להידבקות בקורונה, לעומת המפגינים בבלפור שנהנים מיכולת חיסון נדירה? למה התכנסות באומן אסורה בעוד היא מותרת בבלפור.

כדי  להשיב בדחיפות את האימון של הצבור החרדי במערכת, מוצע מסמך עקרונות משותף:

  1. מאחר וגורל החיים המשותף במדינה הקטנה הזו מחייב אותנו להתחלק בסופו של דבר על מכונות הנשמה לחולים, ועל יכולת הקיבול של חדרי המיון, צריך לבנות מנגנון חירום זמני, ללא פוליטיקאים, ליצירת אמון הדדי ושיתוף תובנות - בין הדתיים לחילוניים, דרך מתנ"סים וועדי שכונות.
  2. לראשי הצבור החרדי-דתי: לא זה הזמן לעסוק בתחושת הקיפוח והסתה שקיימת. יש להתפנות לעסוק בעיקר, בסוף צריך לדאוג לקהילה ולמשפחה שבסיכון מוגבר בשל הקהילתיות המשפחתיות והצפיפות שבה. הרי התורה דורשת יותר אחריות מלומדיה מאשר מעמי ארצות (אלה שהפכו את בלפור למדגרת קורונה).
  3. קחו דוגמא מחסידות גור השמרנית - שם מתנהלים בהקפדה יותר ממה שמשרד הבריאות דורש. הם הרי טרם יצאו מהסגרים הקודמים לאחר  שהרבי מגור אמר לחסידיו שחלק גדול מההקלות באו בשל לחצי לוביסטים, וטוב יותר שיחמירו על עצמם. הם עושים זאת ביעילות.
  4. מערכת הבריאות והקבינט צריכים להיערך מחדש מול אובדן האמון על ידי אכיפת סטנדרטים שוויונים. הראשון שבהם הוא לפרק את מתחם התכנסות ההמונים בבלפור. זה יהיה צעד בונה אמון של דין אחד לכל. 

הכותב הוא יו"ר ארגון אלמגור