לפני כשבוע התייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת בשעה שמונה בערב בטקסיות לעיני המצלמות והתחסן נגד קורונה. בכך ניסה המנהיג, הנמצא בעשור השמיני לחייו, להעניק דוגמה אישית לעם כמי שנמצא בקבוצת סיכון מפאת גילו. בכירים רבים במדינה עשו זאת אחריו, ומרגע זה נדמה שכל הערפל סביב הדילמה של להתחסן או לא להתחסן – החל להתפוגג, והספק ירד ברוב המקרים מהפרק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון לקורונה (צילום: TPS)

בימים האחרונים שמענו כיצד המוני בית ישראל הסתערו על מוקדי קופות החולים, וחלקם קרסו תחת עומס הפניות. הניסיון בימים האחרונים להשיג תור לחיסון לקורונה היה במקרים מסוימים בלתי אפשרי והסתיים בכישלון. אני אישית המתנתי על הקו כמה שעות טובות כדי להשיג תור לאבי באחת מקופות החולים. בכל פעם שהיה נדמה לי שהנה אני שומעת מענה אנושי מעבר לקו, כל העסק התפרק ונותרתי עם מכשיר הטלפון הדומם ביד. ניסיתי את אתר האינטרנט וגיליתי שגם הוא קרס.

עייפה מניסיונות להשיג תור, הלכתי לישון. כהרגלי, השכמתי בארבע בבוקר וניסיתי שוב. הפעם הצלחתי להיכנס בקלות לאתר, אך התור הקרוב ביותר שהוצע לי על ידי המערכת היה למרץ הקרוב במרפאה הנמצאת במרחק 42 קילומטרים ממקום מגוריו. עד שהתלבטתי אם להזמין את התור, המערכת סימנה לי שגם הוא נתפס. ככה זה, כל הקודם זוכה.

כמה ימים לפני כן, שאלתי אחות בקופת חולים מתי יתחילו לחסן את אוכלוסיית הגיל השלישי במדינה נגד קורונה, והיא ענתה לי שיתקשרו באופן אישי לכל אדם מעל גיל 60 או למי שנמצא בקבוצת סיכון ויזמינו אותם להגיע ולהתחסן, ממש כמו לחיסוני שפעת. בינתיים רבים באוכלוסייה עדיין מחכים ליד הטלפון שיתקשרו אליהם, אבל אם אתה פוליטיקאי או סלב בביצה, יפנו אליך כדי שתקבל את החיסון.

בינתיים, עד שתימצא הדרך להרחיב את מערך החיסונים כך שניתן יהיה לחסן את גיל הזהב במהרה ולא בעוד חודשיים־שלושה, נכנסנו אתמול לסגר שלישי, במקביל לתחילתה של מערכת בחירות רביעית. ממש כמו בזירת אגרוף, מי שנשאר על הרגליים הוא המנצח. כעת ייכנסו לזירה כל המתמודדים בבחירות הקרובות ויציגו בפנינו, הצופים המותשים היושבים בסגר, את כישוריהם במתן חבטות ביריב והפלתו לקרשים.

כפי שהוכיח העבר, כל הדרכים כשרות: השפלה, השמצה, שקר, סילוף, הבטחה והפרה, בגידה, גילוח שפם ושליפת שפן. הכל מותר ואפשרי על מנת לזכות בתשואות הקהל וכדי להיבחר. אחר כך יגידו לנו שעשו את זה עבורנו, כדי להציל אותנו. מוחמד עלי, גדול המתאגרפים, אמר פעם: "אדם שרואה את העולם בגיל 50 כמו שהוא ראה אותו בגיל 20 - בזבז 30 שנה מחייו". מעניין עוד כמה שנים ומערכות בחירות יחלפו עד שיבינו את זה גם אצלנו.