אני חי בשלום ובאהבה עם העולם החרדי כל חיי. היהודים החרדים מנהלים את חייהם בהקפדה דתית, תוך שמירת מצוות וקיום ההלכה, ובשמרנות מבחינת תרבות ואורח חיים. על אף שאורח חיים זה אינו מאפיין את דרכי, הרי שאני יהודי מאמין, המכבד כל אדם, בכל דרך חיים שבחר, ולו שיהיה אזרח שומר חוק. 

אוטובוס הוצת על ידי מפגינים בבני ברק. (צילום: מוטי אונא תיעוד מבצעי מד״א)

מעת לעת, אני שומע דברי הבל שמכעיסים אותי, ביחוד כשקיצוניים מתבטאים כנגד העולם החילוני באופן שמוחק את ההיסטוריה שלנו כעם, באופן שלא לוקח בחשבון את העובדה שבלי צה"ל (שמשרתים בו חילונים, דתיים, בדואים, דרוזים, עולים חדשים ועוד) למשל, הם לא היו יכולים לחיות ולנשום במדינה, וודאי שלא ללמוד תורה בנחת. 

אלא שמדובר בקומץ של חרדים קיצוניים, היוצקים לתוכנו שנאה יוקדת. בגללם, אין פה אחדות, קירוב לבבות וקידוש השם. בגללם, נהג האוטובוס שהוצת בבני ברק הרגיש בפיגוע תופת, זה ששמור לרעים שבאויבנו, וודאי שלא לטובים מבנינו. הקיצוניים הללו, שאינם מייצגים את כלל הציבור החרדי אלא את המיעוט האגרסיבי, בהם ובשכמותם בהחלט יש לטפל וביד קשה ואני הראשון להתבטא כנגד אמירות מקוממות, למען יראו ויראו.  

אני לא יכול לקבל ולהשלים עם מציאות במסגרתה קומץ זורע הרס וחורבן ומנסה להלך אימה. זוהי מדינת חוק ונעשה הכל כדי לשמור יחד על הדמוקרטיה, חילוניים כדתיים. כי הרוב החרדי, שלרוב הוא דומם, חי לצידנו ובטוב. הוא מורכב מאנשים טובים ומוארים, נשים וגברים כאחד. 
הוא מורכב מאנשים מקסימים, משכילים, יצירתיים, חרוצים, שאני נהנה לשוחח עמם, לעבוד לצידם ולחיות איתם במדינה, בלי שום ענין סביב השוני באורחות חיינו. 

הם לומדים, עובדים, מחנכים, שומרים על דרך ארץ שקדמה לתורה, הגם שתורתם אמונתם. כולי תקווה שנוכל לחיות זה לצד זה תמיד בהרמוניה, בשמחה ובתקווה וכי קומץ עשבים שוטים לא יחרבו את גינתנו היפה. 

מכאן אני מעביר מסר: די לקיצונים, די לאלימות, די להרים יד על נציגי ציבור, שוטרת, שוטר, חיילת, חייל. עד כאן! מדינת ישראל לא תסבול קיצונים. כל קיצוני - חילוני, חרדי, דתי, נוצרי מוסלמי - ישר לכלא!

רני רהב (צילום: סיון פרג')
רני רהב (צילום: סיון פרג')