איזו שמחה גרם הביבי לביביסטיו בתום הכמעט־מונולוג שלו, כשהשאיר את יונית לוי מחייכת ורצוצה באולפן חדשות 12 ("אל־ג'זירה", בז'רגון של בנו). איזה קוסם, אמרו בעיניים נוצצות. איך הפנט את יונית המתפעלת (זו שמראיינת נפלא גם באנגלית ובאיטלקית), שזנחה את השאלות הנוקבות והניחה לו לדברר את ה"אני" שלו, בנחרצות מתנשאת של מי שהשלים כבר את המלאכה למלוכה, ולהשתבח בעצמו ובהישגיו במשך כחצי שעה, ולקרקס אותה בנה־נה־נה־נה־נה.

איך ידע לבחור בה ונזהר מלוחמים כאמנון אברמוביץ', קרן מרציאנו, רינה מצליח או גיא פלג. מאז הציג אותו איציק מרדכי מול האומה כשקרן סדרתי, נמנע הביבי מעימותים באולפנים, אלא אם זה משרת אותו, ללא סיכון ואתגורים. ואחרי ה"מה? מה פתאום?", שענה בהפתעה נרגזת בראיון עבר למרציאנו, עיתונאית משובחת שאינה יראה את המלכות, הוא נזהר לבחור רק במראיינים הלא מזוהים פוליטית, שמתעלפים מעונג על שבחר בהם לפלבל מולו (21 שקרים, או אמיתות אלטרנטיביות, מנו מומחים בדבריו ליונית ולצופיו).

בכל הכבוד המוגבל, חודש לפני הבחירות, שהובלת אליהן בפעם הרביעית, מוגשות לך, ראש הממשלה, השאלות שיוֹנית, החומלת והמוחנפת מעצם בחירתה, לא שאלה או שלא עמדה בתוקף שתשיב עליהן; שאלות ששואל ציבור החושבים והנפגעים ממעשיך וממחדליך ושאינך רשאי להתעלם מהן (ו"נה־נה־נה" תגיד לאשתך): ראשית, מהי כל העדלאידע הביטחונית־חירומית, עם הבחורה שעברה את הגבול לסוריה, כשהעם נקרא לעצור את נשימתו, ובנשבת השימושי שלך טס למוסקבה ובחזרה, ושיחותיך עם פוטין ידידך וישיבות הממשלה והתגמול הסודי – לפי דיווחים, חיסוני ספוטניק לאסד - תמורת העסקה? שוב אתה עובד עלינו בטררם שושואי, לחיזוקך במשפט ובבחירות?

 נתניהו במשל''ט הקורונה בתל השומר (צילום: טל שחר,פול)
נתניהו במשל''ט הקורונה בתל השומר (צילום: טל שחר,פול)


ועוד: האם הדגשת המעורבות האישית שלך, ראש הממשלה, בהבאת מיליוני החיסונים לקורונה, אמורה לכפר על ניהולך הכושל את המאבק במגיפה? לכפר על התחמקות מנטילת אחריות לתוצאות המגיפה, מעל 5,500 מתים עד עתה, שאתה לא מזכירם כלל בהשתבחויותיך העצמיות? לכפר על הפיכת המגיפה למכשיר פוליטי? להשכיח שדחית את הפעלת פיקוד העורף ומינוי פרויקטור מקצוען, וכשנאלצת למנותו, מנעת ממנו סמכויות וביטלת את שיטת הרמזור שלו, אולי כדי שלא יתגלה שרוב החולים ופורעי האיסורים הם מהמגזר השולט בך? שהפכת את עצמך לפרויקטור הבלעדי, אפשרת לייבא לארץ אלפי אברכים נושאי קורונה, בלי בדיקה ובידוד, התרת טיסות המוניות לאומן ואת השיבה משם ללא בדיקות; עודדת את הטיסות לדובאי ולא מנעת את יבוא המחלה משם ומטורקיה, מבולגריה ועוד.

לא הנחית את השר אוחנה לאכיפה שוויונית ומחמירה בהלוויות ובשמחות, ובפתיחה של מוסדות חינוך חרדיים, והמשכת למנוע התאוששות כלכלית ותקנית של המערכת הרפואית והחזקת שנתיים ועדיין אוחז בתקציב המדינה. האם החיסונים שהבאת ישכיחו את חייבי הבידוד, ששוטטו בינינו חופשי, ואת עשרות האלפים שנשלחו לבידוד, חפים מהידבקות, בגלל שיטות האימוּת הנפסדות שדרשת? ואחרי כל אלה, מי יבדוק כמה חולי קורונה מתו כתוצאה ממעשיך ומחדליך אלה? אולי ועדת חקירה ממלכתית שתקום, למרות הכל?

ועוד שאלה: בשלל מקומות, בתקשורת וברשתות החברתיות, מכנים אותך בפומבי, ראש הממשלה נתניהו, שקרן מוּעַד. איך זה שלא תבעת לדין איש מהם עדיין? ובינתיים, אני תמה כמה מעמישראל, יהודים וערבים, לבנים, שחורים ושחומים, מאמינים וחילונים, שמכירים את כל מעלליך, השטיקים והטריקים, יאטמו את הגיונם, מצפונם וזיכרונם ויצביעו לך בעוד חודש? נה־נה־נה־נה־נה.