"אין קדושה במסגרת", כך קבע זאב ז׳בוטינסקי כשהחליט על עזיבת ההסתדרות הציונית והקמת ההסתדרות הציונית החדשה. הוא צדק. כל תכליתה של מסגרת היא לשרת מטרה, רעיון. כאשר המסגרת הופכת למכשיר, לכלי שרת בידי המחזיק בה, היא מסתאבת, ומזיקה לרעיון שלשמו הוקמה. וכך נראה שקרה לליכוד שהיה ביתי הפוליטי למעלה מ־40 שנה.

בשל מצוקותיו המשפטיות האישיות, בנימין נתניהו הפך את הליכוד לקרדום לחפור בו, והוא חפר בו עד שהפך אותו לנטול כל ערך אידיאולוגי. את נבחרי הציבור של הליכוד הוא תכנת למעין רובוטים נטולי יכולת ביטוי, ואת חברי המפלגה לסטטיסטים בהצגה שנועדה לשרתו.

אני מכיר ויודע ליכוד אחר, ערכי. בגיל 18 זכיתי להיות צעיר הצירים בוועידת הליכוד שאישרה את הסכם השלום עם מצרים. אני זוכר את גאולה כהן על הבמה, לוחמת כלביאה מול בגין. והוא, מול קריאות הצירים כנגדה, קם ועמד על זכותה המלאה לומר את הדברים הקשים כנגדו. וזהו מנהיג אמיתי. לעומת זאת, נתניהו דיכא באופן שיטתי כל ביטוי לדמוקרטיה תנועתית והפך את המושג הדמוקרטי "התמודדות" לחילול הקודש ממש.

הייתי שם בהתמודדות האחרונה. ראיתי את המערכת הכוחנית והדורסנית אשר פעלה בשירותו ולמטרותיו של נתניהו. מהליכוד המפואר של בגין ושמיר נותר כיום רק השם הגנרי, מותג מסחרי. הליכוד כגוף רעיוני אידיאולוגי פס למעשה מן העולם ואיננו קיים עוד. נבחרי הליכוד, חברי סיעת הליכוד בכנסת, כנועים, נרפים וחסרי עמוד שדרה ציבורי.

לרעיונות שהיו בבסיסו של הליכוד האמיתי, המקורי והאידיאולוגי, יש חשיבות עליונה לחוסנם ועתידם של עם ישראל ומדינת ישראל. לכן אני וחבריי הרבים בליכוד המאמינים בחזון ההתיישבות בכל חלקי הארץ, בחירות האדם, בעליונות המשפט ובצדק סוציאלי - לא יכולנו עוד לשרת במסגרת המזויפת הזו, לתפיסתנו, אשר כל קשר בינה ובין מטרות אלו איננו קיים עוד.

"תגר על כל מעצור ומצר", כך למדנו מז'בוטינסקי וכך עשינו. הקמנו בית פוליטי חדש, חזק ואידיאולוגי: מפלגת תקווה חדשה. בבית הזה הערכים של ממלכתיות ואחדות העם יהיו מצפן ומצפון לכל הבאים בשעריו, וזו תנועת ההמונים של עם ישראל שתייצג נאמנה את הערכים הלאומיים ותחליף את הליכוד כמפלגת השלטון בישראל.

גדעון סער הוכיח את כושר מנהיגותו, את יכולותיו הפוליטיות ואת עמוד השדרה האידיאולוגי שלו. בניגוד לנתניהו שתמך בהתנתקות, סער הצביע כנגדה. נתניהו לחץ יד לערפאת, קרא לאיש הדמים הזה "ידיד" ומסר לו את חברון. נתניהו, שלא החיל ריבונות ולו על מטר אחד ביהודה ושומרון, איננו יכול עוד לשמש מנהיג הימין בישראל מהטעם הפשוט שהוא איננו איש ימין. הוא ביביסט. וביביסט פירושו מה שטוב לנתניהו - כשר; ומה שרע לנתניהו – טמא.

זו איננה יכולה להיות דרכם של אנשים בני חורין. זו איננה יכולה להיות דרכם של אנשים שהמעורבות הפוליטית שלהם איננה נובעת ממניעים אישיים פסולים, אלא מתוך שאיפה להבטחת חוסנם ושגשוגם של עם ושל מדינת ישראל. 

הכותב הינו יו"ר תנועת בית"ר העולמית לשעבר ומכהן בחבר הנאמנים של אוניברסיטת אריאל