קידום נשים בספורט הוא אחד הדברים שהכי חשובים לי בחיים, במיוחד כספורטאית. לנשים מובילות בספורט, בהן מנהלות, מדריכות, עוזרות מדריך ועוד, יש חלק חשוב בגיוסן של עוד בנות, נערות ונשים לספורט.

כשילדה מגיעה לאימון ראשון, היא עלולה להיקלע לסיטואציה שבה המאמן שלה הוא גבר, רוב המתאמנים הם בנים, וכשהיא לא מצליחה לבצע את התרגילים שהתבקשה לבצע - היא סופגת מהם ביקורת. כך היא עלולה להסיק שכישלונה קשור להיותה בת. בסופו של דבר, כל האימון עלול להפוך בשבילה לסבל, והיא תחליט שספורט זה לא בשבילה.

אבל אם נדמיין סיטואציה אחרת שבה בכל מועדון ספורט יהיו נשים - מדריכה, מאמנת, עוזרת מדריך וכו’ - והן יציגו לילדה החדשה במועדון את הדברים מנקודת מבטן הנשית, נוכל כנראה לקבל סוף אחר לסיטואציה הזו. אותה מדריכה, למשל, תוכל להוות בשביל הילדה דוגמה אישית, להראות לילדה שביצוע התרגיל אפשרי ולתמוך בה.

בנוסף, המדריכה תוכל לשאול את הילדה בשיחה של אחת על אחת איך היא מרגישה, וסביר להניח שהילדה יותר תיפתח לשיחה אמיתית עם מדריכה מאשר עם מדריך. בסיטואציה הזו אפשר יהיה לפתור בעיות ולבנות את התהליך של “להפוך לספורטאית” נכון יותר ובצורה מדורגת שמתאימה לאותה ילדה.

בסופו של דבר, הילדה תתחזק מנטלית, תרצה להיות בדיוק כמו אותה מדריכה, תפתח מוטיבציה ותרגיש בטוחה במועדון שלה כי יש לה למי לפנות. עם הזמן הביטחון העצמי שלה יתעצם, היא תגיע לתוצאות, לא תחשוש מעבודה עם בנים יותר, תשקיע ותתמיד, ותהפוך לספורטאית מוצלחת.

ואז תגיע ילדה חדשה למועדון. והספורטאית הזו תגיע אליה, תתמוך בה ותהווה דוגמה אישית. הסיפור יחזור על עצמו, רק שלאט־לאט מספר הבנות במועדון יגדל, והבנות החדשות יהפכו חלק מקבוצה חזקה של בנות שתומכות זו בזו ומקדמות זו את זו.

ספורט חשוב מאוד לנשים. הוא מהווה מפתח לביטחון עצמי, לחוזק מנטלי, להתמודדות עם מצבי לחץ, למשמעת עצמית, להישגיות ולנחישות. ספורטאיות הן נשים מאוד חזקות מכל הבחינות, וניתן לראות שבמדינתנו הקטנה יחסית, יש לנשים העוסקות בספורט הישגים מרשימים. זה רק מוכיח שהשמיים הם הגבול בשבילנו.

אם המדינה תשקיע באותן הספורטאיות, שיהפכו בהמשך למדריכות, מאמנות ומנהלות, ותיתן להן שכר הולם – תחום עיסוקן יהפוך למקצוע מבוקש ומכובד. בסופו של דבר אותן מאמנות ומדריכות יחנכו את דור הבנות החדש, יהפכו אותן למצוינות בספורט ובחיים ויגדילו את כמות הספורטאיות. 

הכותבת היא אלופת העולם בקיקבוקס, ענף ספורט הפועל בישראל תחת התאחדות “אילת", הבית של ענפי הספורט התחרותיים שאינם אולימפיים