אני חרדי חרד. חרד מפני אויב החרדים – אביגדור ליברמן. מאז עומדי על דעתי הייתי חרדי מהסוג של נאמנות לתורת ישראל, אך לא מתבדל ממדינת ישראל. ומאז אני מצביע ליהדות התורה. תמיד ידעתי שנציגינו יצעדו יחד עם הימין. לא בגלל השקפה ימנית קיצונית בנושאי מדיניות, אלא משום שהרב ש"ך זצ"ל הורה שעלינו להיות קרובים למפלגה שרוב בוחריה מסורתיים, כלומר הליכוד.

שילמנו מחיר יקר בעד נאמנותנו לנתניהו. נכון שהוא הלך לקראתנו וסייע בתקציבי החינוך החרדי, מגני ילדים ועד הכוללים. אבל מנגד, השנאה כלפיו מצד השמאל הפכה להסתה פראית כנגד כל הציבור החרדי. את שיא הגידוף וההסתה הוביל ליברמן, שבמהלך מערכת הבחירות אמר, כזכור, ש"יש לזרוק את החרדים למזבלה".

והנה המציאות השתנתה. ישנו סיכוי שהממשלה הבאה תורכב על ידי ליברמן ויאיר לפיד, כשעלה התאנה יהיה ראש ממשלת שבעת המנדטים, נפתלי בנט, אחיו הפוליטי של לפיד. במקרה כזה, שר האוצר יהיה כנראה אותו שונא חרדים. ושלא ינסו להפריד בינינו החרדים לבין העסקנים. אנחנו שלחנו אותם לכנסת. לכן לא נפקיר אותם. שלחנו אותם לכנסת לא מתוך מטרה לתחזק את נתניהו. המטרה היא הצלת עולם התורה על ישיבותיו ובתי המדרש. נתניהו הוא האמצעי.

מינוי ליברמן לשר האוצר יעמיד את עולם הישיבות בסכנה. לנוכח כך, על נציגינו בכנסת לפעול באחת משתי האפשרויות. הראשונה: לכפות על נתניהו לזוז אחורה שלושה צעדים ולאפשר להקים ממשלה ימנית, כולל סער, בנט והציונות הדתית, על ידי המלכת איש ימין אחר, ובכך להציל את היהדות החרדית מגזירות ליברמן. הבנתם נכון. אנו דורשים שביבי יקריב את עצמו פוליטית.

אפשרות שנייה: אם כלו כל הקצים ונתניהו לא מוכן לוותר גם במחיר מסירת השלטון לשמאל, כי אז על החרדים - על 16 המנדטים שלנו - להודיע רשמית לבנט כי אנחנו נתמוך בלית ברירה, ובצער רב, בממשלת בנט, והעיקר לעקר את הסכנה שליברמן יהיה שר האוצר. לליברמן יש שבעה מנדטים. לנו - 16. בכך גם נציל את עולם התורה וגם נוריד את מפלס השנאה כלפינו. ליברמן מצדו יחליט אם הוא בכל זאת רוצה להצטרף לממשלה שבה החרדים הם לא גלגל חמישי, אלא חלק מהבריח המרכזי.

אנו מכירים תודה לנתניהו, אך איננו מחויבים להתאבד אם הוא, ובעיקר בצלאל סמוטריץ' שותפו, אינם מתגמשים מספיק ובכך עלולים להוביל למצב שבו השמאל ישלוט. אם הם לא מוכנים להתאמץ בשביל דברים שהם נשמת אפינו, אז אנו לא מחויבים לאבד עצמנו לדעת. לא נפקיר את חינוך ילדינו, נכדינו ונינינו. בשביל אלו באנו לעולם הפוליטי. כל היתר טפל וזניח. בשביל לפעול כך צריך אומץ. אני מקווה שנציגינו, בברכת גדולי ישראל, מצוידים באומץ זה.