טוב שחוק האזרחות הבעייתי נפל בהצבעה, למרות התעקשותה חסרת התבונה של השרה איילת שקד להתבזות בכישלון, משיקולי השיקלי. החוק מפלה וגזעני כראוי למתעתדים להפוך אותנו למדינת כל אזרחיה, השווים והשווים פחות, מול הפתרון האפשרי היחיד, שתי מדינות לשני עמים, שבו נוכל לשמור על שוויון ויתרון דמוגרפי.

למרות חגיגות מפילי החוק, נתניהו רק הפסיד מהעלאתו, בהפוכה. הקואליציה אומנם חטפה סטירה ועתידה לחטוף עוד כמה בעיטות, אך ממשיכה הלאה, להעביר חוקים ומינויים, למרות המארבים, המלכודות, היריקות וההסתה נגדה (שדווקא מחזקים את אחדות הניגודים השרדנית שבה). היא טעתה מעט (העלאת החוק הנ"ל כהצבעת אמון, הסתירות בהודעות משרד הבריאות על מספר החולים קשה), אך מתקנת עצמה תוך תנועה, מבלי לפמפם בכל הזדמנות את הישגיה הקטנים והמצטברים, או לטנף את יריביה.

הנתניהוס יניחו כל מוקש אפשרי בדרכי הקואליציה, כדי לסכסך ולקרוע את המשותף בין הקצוות, להכשילה ולציירה ככנופיית נוכלים. אבל היא, יש לקוות, תצליח לשתף גם את המשותפת בביצורה, תעקוף את האמבושים של האופוזיציה ותדחה דיונים קונטרוברסליים לזמנים נוחים יותר, עד להגשת התקציב.

בניין גלי צה''ל (צילום: אבשלום ששוני)
בניין גלי צה''ל (צילום: אבשלום ששוני)


גלי צה"ל, לדעתי, צריכה להיסגר. הייתי עורך ומגיש של הרבה תוכניות אקטואליה ותרבות בגלי צה"ל במשך 25 שנה, שנות השיא שלה. תמיד היו איומים על קיומה, כי "צה"ל אינו צריך תחנה שמשדרת אקטואליה ושבה חיילים־כתבים מראיינים פוליטיקאים ומשמיעים דעות", כטענה המקובלת. מכיוון שאני היחיד, כנראה, שזכה בזמנו ללמוד בקורס רדיו וטלוויזיה צבאי אמריקאי, אעיד שלצבא ארצות הברית היו אז ויש עכשיו מאות תחנות רדיו וטלוויזיה בכל יחידותיו הפזורות בעולם, מברלין, דרך נושאות מטוסים במפרץ הפרסי ועד ליערות וייטנאם (אז), שהגדולות שבהן שידרו ותפקדו כאזרחיות לכל דבר בתוכניהן.

שר התקשורת יועז הנדל אמר בטלוויזיה שגלי צה"ל צריכה להיסגר בגלל האנומליה הנ"ל. אבל האנומליה הזאת היא שעשתה את גלי צה"ל למה שהייתה: יוזמת, נועזת, פורצת דרך, מנסה יותר, ובית ספר לעשרות אנשי תקשורת מעולים. תמיד היו בה איזון, תבונה ואחריות. זה כמה שנים הפכה למכשיר של נתניהו ומשטרו, עם כמה "מושתלים", שנושאים בבוטות את מסריו השקריים ותוקפים את מתנגדיו. חייבים לסגור. נקודה.

תגובת דובר משרד התחבורה למאמרי בשבוע שעבר: "רשות הרישוי הודיעה לבן־נר כי הוא נדרש להגיש סיכום בדיקות רפואיות לצורך חידוש הרישיון עוד בנובמבר 2020, שבעה חודשים טרם מועד פקיעת רישיונו. בן־נר שלח את הסיכום הרפואי רק כעבור חמישה חודשים, בחודש אפריל. בעקבות הסיכום הרפואי שהוגש, התברר כי עניינו דורש בירור רפואי מעמיק, האורך זמן רב מהממוצע ולכן הרישיון טרם התקבל. אנו ממליצים לנהגים להגיש את הסיכומים הרפואיים בהקדם האפשרי, על מנת להימנע מעיכובים בחידוש הרישיון".

תגובתי לתגובה: התגובה אינה מתייחסת להיבטים הכלליים במאמרי, שעוסקים בקשיים שמציבה רשות הרישוי למחדשי רישיונות הנהיגה, בני 80 פלוס־מינוס: התראות מאוחרות על העברת עניינם לבדיקה רפואית נוספת, ללא סיבה, אי־מתן רישיון זמני עד לאישור הרישיון החוקי, ואי־היכולת לברר את המצב בשיחה עם נציג בטלפון, בצ'אט או במייל. גם לא לטענתי שהסחבת ושרירות הלב שנוהגת הרשות בנהגים קשישים, מסמנות כוונה להיפטר מגילאים מתקדמים הנוהגים בכבישים.