להאזין לחדשות ולהזדעזע מדברי התוכחה שמר עמנואל מקרון שפך על ראשו של ראש הממשלה נפתלי בנט. נמסר שהנשיא הצרפתי שוחח עם בנט בצל החשד שממשלת מרוקו עקבה אחריו בעזרת תוכנת NSO שפותחה על ידי חברה פרטית ישראלית. מקרון ביקש הבהרות, ובנט הבטיח לברר ואף שלח אליו את שר הביטחון בני גנץ.

תקרית זאת מוכיחה לי עד כמה יראת הכבוד שרחשה אירופה למדינת ישראל התאיידה ונמוגה עם החלפתו של בנימין נתניהו בצמד לפיד־בנט המרכיבים בפעם הראשונה במדינת ישראל ממשלה מגוחכת שאינה אלא פייק ממשלה.

וכל זה קורה כשיאיר לפיד, הבוס האמיתי בממשלה, העניק חנינה חלקית כאשר השווה כל זוועה הנעשית מאז נברא העולם לאנטישמיות. בכך פגע בייחודיות התופעה האנטישמית הקיימת מאז קדמת דנא.

כבר עדיף היה לישראל שתקום ממשלה בראשות גוי חכם כגון הסופר הספרדי חורחה סמפרון, שאמר עוד ב־1989 כי "הפלשתיניזם" הוא סוג חדש של אנטישמיות והוסיף כי השמאל הרדיקלי התומך ב"פלשתינים" הוא אנטישמי.

בתוך חודש בלבד חשף לפיד את עולמו הרוחני הצר כל כך הבנוי מבורות וחוסר ידיעה משווע בהיסטוריה כללית ובתולדות העם היהודי בפרט.

בתוך החודש הזה הוא שלח ברכה ליום ההולדת של ארצות הברית של אמריקה – בצירוף דגל ליבריה האפריקאית במקום הדגל האמריקאי. ואז בנאום אחד קבע שהאנטישמיות אינה דווקא שנאת היהדות והיהודים, אלא תופעה מקובלת ולאו דווקא נגד יהודים – ויש לראותה כתופעה טבעית כביכול בין עמים ושבטים וכדומה.

ועוד הוסיף ש"הכותל המערבי הוא הדבר המקודש ביותר ליהדות", כנראה מבלי לדעת שהכותל כלל אינו קיר של בית המקדש, אלא רק קיר תומך חיצוני למתחם הגדול שעליו נבנה בית המקדש שנחרב כולו, ולא נותר ממנו שריד, פרט אולי לחלק מהמנהרות־מרתפים שעל הר הבית.

באמרה בלתי אחראית זאת לפיד הראה לעולם כולו שאינו יודע ואינו מבין בהיסטוריה, כי אף אדם משכיל בעולם – ולא דווקא יהודי – לא היה כנראה משווה את קדושת הר הבית ומיקומו לקיר חיצוני שעליו בכו היהודים דווקא משום שלא יכלו להגיע להר הבית והמקדש שעליו.

אם אכן כדברי לפיד, הכותל המערבי הוא הקדוש ביותר במסורתנו הדתית וההיסטורית, אזי לכאורה צודקים המוסלמים בכך שהם טוענים לעדיפות על הר הבית על פני היהודים.

אזי מותר לכאורה להתנגד לנוכחותנו על ההר ולהילחם בנו שם, וגם להשליך מלמעלה מעת לעת אבנים ואשפה על המסכנים המתפללים בכותל. כך מחליט לפיד לומר דברי שטות המשקפים גם את חוסר רגישותו כלפי נכסי הדת והתרבות של עמנו.

התוצאות הבינלאומיות הנובעות מחולשתם האינטלקטואלית של הזוג שהרכיב פייק ממשלה – ממשלת חובבים חסרי ניסיון מדיני וחסרי ידע בסיסי – כבר הופיעו לא רק בנזיפתו של מקרון.

גם טענתו בימים האחרונים של גנרל רוסי שלפיה "מערכות ההגנה שלנו סייעו לסכל תקיפות ישראליות בסוריה" מצביעה בעיניי על כך שהקמת ממשלה חלשה שאיננה מעוררת מתן כבוד למדינת ישראל מהווה גם פתח לאסון מדיני. גם ידידינו וגם אויבינו מודעים היום לניסיונות ההתרפסות של בנט־לפיד הנובעים גם מאופיים וגם מההרכב של ממשלתם.