כבר שנה וחצי שהעולם כולו תחת השפעת מציאות קורונה, ואם יש דבר שאפשר להגיד בביטחון מלא הוא שהנגיף פגע בכל בית בעולם ובישראל. בחלק מהמשפחות הייתה זאת פגיעה בריאותית, אצל חלק מהמשפחות הייתה הפגיעה רגשית, אצל חלק מהמשפחות הפגיעה הייתה כלכלית.

הורים רבים פוטרו, הוצאו לחל"ת או איבדו מקור הכנסה. עבור משפחות רבות, המשמעות של הפגיעה הכלכלית שהביאה עמה הקורונה הייתה הצטרפותה של המשפחה למעגל העוני והרעב.עמותת "מגדל אור", בראשות חתן פרס ישראל הרב יצחק דוד גרוסמן, נמצאת בימים אלה בעיצומו של מבצע  "חג שבע לילדים", שמטרתו איסוף חבילות מזון כדי לדאוג שיהיו כמה שפחות ילדים רעבים בערב החג.

כבר 18 שנים אנחנו מקיימים את המבצע, אבל ביקוש כמו שהיה לנו השנה לא חווינו מעולם. לצערי הרב, מאז תחילת הקורונה קיבלנו פניות מאלפי משפחות חדשות שהצטרפו למעגל העוני והרעב. המשמעות היא ברורה: עוד עשרות אלפי ילדים רעבים שעלולים להגיע לשולחן חג ריק מאוכל.

ימי הקורונה אילצו אותנו להתרחק, אבל אסור לנו לשכוח את הסולידריות, את הושטת היד לעזרה ואת האחריות החברתית שחלה על כולנו. אסור לנו לשכוח את הילדים הרעבים. בחג הזה לכל אחת ואחד מאיתנו יש תפקיד, ככל יכולתו – לדאוג לשכן, להורים, ובעיקר לילדים. 

הכותב הוא מנכ"ל מפעלות הרב גרוסמן