זה זמן הגולן, והיום הוא לובש חג. לאחר תקופה ממושכת של עבודה מאומצת, היום תתכנס ישיבת הממשלה בקיבוץ מבוא חמה כדי להעביר את החלטת הממשלה שצפויה לשנות את עתידו של הגולן. העבודה האינטנסיבית לקידום החלטת הממשלה החלה בעבודה פנים מועצתית, ובמחוייבות המפלגות ל"אמנת הגולן".

עם הקמת הממשלה והכללת הגולן בהסכמים הקואליציוניים, התחלנו לפעול מול המשרדים השונים לקידום והבאת משאבים לגולן, כהכנה להעברת התקציב הממשלתי. ההחלטה על ההשקעה בגולן תאפשר פיתוח ושיקום תשתיות, מבני ציבור, תוספת מקומות תעסוקה, הגדלת הנפח העסקי בתחומים השונים, קידום החקלאות, התיירות ועוד...

שמתי את הגולן במרכז תשומת הלב והשיח הציבורי, רתמתי את כל משרדי הממשלה להתגייס – במטרה להכפיל את אוכלוסיית הגולן, וכשיגיעו המשאבים תחל הפריחה הגדולה שלה ציפינו. כחלק מהעבודה מול משרדי הממשלה לגיבוש התוכנית, אירחנו לפני מספר שבועות את מנכ"לי משרדי הממשלה ליום מרוכז, ובו נחשפו לפערים ולצרכים של האזור. לפני כ־40 שנה קיבלה הממשלה בראשות מנחם בגין החלטה היסטורית בנוגע לרמת הגולן. היום התפקיד של הממשלה הנוכחית– לעשות את קפיצת המדרגה הבאה.

ההתחייבויות הברורות של הממשלה מופיעות בלב ההסכם הקואליציוני, שם סוכם על סעיף קידום ותקצוב תוכניות לאומיות וחיזוק פיתוח הצפון, ובכלל זה: תוכניות ייחודיות לפיתוח רמת הגולן והעיר קצרין, שיעוגנו בהחלטות ממשלה. זה אחד הדברים החשובים ביותר שיכולה הממשלה הזאת לעשות. ההחלטה של הממשל הקודם בארה"ב להכיר בריבונותנו ברמת הגולן היא בעלת חשיבות מדיניות גבוהה ביותר, אך עם זאת תמיד האמנו שעתיד מדינת ישראל ייקבע בשטח, במעשים ובהתיישבות, וזאת מלאכה שמוטלת עלינו.

החלטת הממשלה, אשר במסגרתה תוכפל אוכלוסיית המועצה האזורית גולן, תשפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי הגולן ותפתח עבורם מגוון הזדמנויות שבאות עם התחזקות והגדלת האוכלוסייה המקומית. מתוך ההבנה כי משמעות חיזוק הגולן, היא חיזוק כל הארץ. אני מאמין שזהו מהלך היסטורי שישנה את המציאות בגולן בשנים הקרובות ויביא לצמיחה ושגשוג של הגולן.

הכותב הוא ראש מועצה אזורית גולן