בהחלט ייתכן שבממשלה הנוכחית יושבים אנשים מוכשרים, מקבלי החלטות גדולים ודגולים ואנשי מקצוע נהדרים, שכל מטרתם היא לדאוג לבריאותנו, לכלכלתנו ולחינוך ילדינו. הכל טוב ויפה, אבל בהסברה הם מקבלים ציון נכשל. "כל טיפש יכול לדעת, החוכמה היא להבין", אמר אלברט איינשטיין וצדק. אם נבחן את התנהלות הממשלה ואת דרכי ההסברה שלה, נמצא מסרים מבולבלים, מתחלפים, חוסר עקביות, הודעות לתקשורת הלוקות בחסר ועוד.

לא מדובר רק בחוסר מקצועיות הסברתית, אלא בעצלות לשמה. הם עצלים בכל הנוגע לבהירות המידע שנשלח לציבור. הם לא זוכרים מה קרה לפני דקה, מה הייתה הוראת השעה ומתעצלים לעשות שיעורי בית ולהנגיש מידע מדויק לאזרח הסביר. קל יותר לכתוב: "לא מבטלים את מתווה הבידודים, אלא דוחים אותו בשבוע". לאיזה מתווה חוזרים? מה קורה בשבוע הזה? אף אחד לא מזכיר. קל יותר פשוט להטיל אחריות על הציבור ולשלוח אותו לפשפש בגוגל ולעשות שיעורי בית.

ושוב איינשטיין צדק. אילו הם היו נוהגים בחוכמה ובמקצועיות, הם היו מבינים. ולו היו מבינים בעצמם, הם היו מצליחים לגרום לציבור לא רק להבין, אלא גם לציית להוראות ולקחת חלק פעיל במניעת הגל הנוכחי. לצערי, מישהו שם למעלה לא הבין שהוא חייב לרענן את שורות הדוברות וההסברה ולהביא אנשי מקצוע חרוצים, חכמים ומקצועיים.