אי אפשר שלא לשאול איך הווירוס הזה, המגיפה הזאת, חדרו בעוצמה כזאת לכל הרבדים בעם בלי פיקוח ובלי שהממונים על החוק, הסדר והמשפט ידעו, שמעו, ראו ופיקחו. איך לא היה כאן צדיק אחד במערכת הזאת שקם ואמר: "עצרו, זה מסוכן, זה מידבק, זה לא חוקי, זה עלול להפיל חללים רבים"?

ואיפה היו כאן המפכ"לים, השרים לביטחון הפנים, שר הסייבר, כל מערכות החוק והפיקוח, כאשר לאורך זמן הבטיחו לנו שתוכנת פגסוס אינה פועלת על טלפונים ישראלים? כלומר אנחנו הישראלים מחוסנים מהווירוס הזה. איך רק עיתונאי או עיתון, הצליחו לראות איך המגיפה הזאת חודרת ללא חשבון, מתפשטת ומדביקה כאן אלפים? איך ממשיכים מכאן לנהל מדינה עם חוק וסדר, מערכות משפט ומשטרה שנגועים במחלה המידבקת הזאת?

שוב ינסו להמתיק לנו את המציאות ולפתור את הבעיה באמצעות עוד ועדת חקירה שתקום, תחקור, תבדוק ותגיע למסקנה שצריך לחסן את העם ולהמשיך הלאה. ומה יגידו הגויים? מי ירצה לשמור איתנו על קשרים ולעשות איתנו עסקים, כשברור שבימי קורונה ונגיפים מסוכנים באוויר מתרחקים מאנשים נגועים בחוליים מידבקים ומסוכנים.

מה שברור לאויבנו הרבים - זה רק יעשה טוב. מעבר לשמחה לאיד תהיה להם הזדמנות לומר: "צדקנו כשאמרנו שהישראלים מסוכנים ורעים, אפילו בתוכם הם זורעים צרות ומחלות". גם בלי פגסוס הזה הפכנו לעם מפוצל, לשבטים ועדות עם אינטרסים שונים ואחרים. עכשיו, כשהווירוס הזה ימשיך לכונן בתוכנו, חוסר האמון ואי־ההדדיות רק יקצינו, ומפלס החשדות ותחושת הרדיפה ירקיעו שחקים.

מדינת ישראל, אחרי הטלטלה הזאת, כשנדע באופן מוחשי יותר את גודל הנזק של פגסוס, לא תוכל להמשיך להיות אותה ישראל כפי שהייתה. המבחן הראשון שיונח על מפתן מערכת החוק והמשפט כבר בימים הקרובים יהיה משפטו של נתניהו, כשסנגוריו וסנגורי משפחת אלוביץ' יעשו הכל כדי להפוך את פרשת פגסוס לפגע רע, שהפך כביכול את העדויות והאשמות ללא חוקיים ומזוהמים. כל מי שהיה לו מה להגיד נגד המשטרה, הפרקליטות ומערכת המשפט עד היום, ינצל את המציאות שתיווצר כדי להקצין ולהרחיב את השנאה.

בוודאות יהיה כאן מחיר לטלטלה הזאת, שתטלטל את המשטרה ואת מערכת המשפט, כשמעל כל אלה יהיה מי שידאג לומר על כל במה ומול כל מיקרופון: "נעשה פה מעשה נבלה שלא יכופר. פעלו להפיל כאן ראש ממשלה באמצעות תיקים תפורים שנתפרו בעזרת חוטי מערכת פגסוס הנוראה, שהפכה לחרב פיפיות נגדם".