פעם נוספת פרסם ארגון אמנסטי אינטרנשיונל דוח, ובו האשים את מדינת ישראל בהיותה מדינת אפרטהייד. מדובר בתערובת של מיתוסים, בורות ואנטישמיות. רבים שואלים: איך מתמודדים בזירה הבינלאומית עם דוח שקרי כזה?


כל מי שמגיע לישראל רואה שאזרחיה הלא יהודים נמצאים בכל מקום, מצביעים לכנסת ונהנים מאותן זכויות שהיהודים נהנים מהן. קשה להתמודד עם שקרים. להוכיח שמשהו לא היה ולא נברא קשה יותר מאשר להראות את האמת, להראות את מה שיש. תחילה יש להיות משוכנעים בצדקת דרכנו.

מאשימים אותנו בכיבוש. של מה? של ארץ שלא הייתה בה שום ריבונות זרה מאז גורשנו על ידי הכובש הרומאי? כבשנו מדינה שאף פעם לא הייתה קיימת? אלפיים שנה התפללנו לחזור לציון. מדינות העולם נתנו מנדט להקמת מדינה ליהודים בארץ ישראל, והמדינה המנדטורית קרעה חלק ניכר מהארץ לטובת מישהו אחר.


הכל מתחיל בחינוך. יש ללמוד תנ”ך, תולדות ישראל, גיאוגרפיה של ארץ ישראל. להביא את התלמידים לביקור בירושלים ובמערת המכפלה ובכל מקום בארץ. לשיר את ההמנון של מדינת ישראל. ללמוד וללמד את ההיסטוריה של 150 השנים האחרונות. כתביו של בנימין זאב הרצל ואחר כך מגילת העצמאות מעבירים במפורש את התפיסה שעל בסיסה קמה מדינת ישראל: מדינה יהודית שבה מושיטים יד גם ללא יהודים בארץ ומאירים פנים לזר.

מדינת ישראל מציעה עזרה אפילו למדינות עוינות במקרים של אסונות טבע. אנשי אקדמיה ממדינות מסוימות באזור פוחדים להשתתף בכנסים אקדמיים בארץ - לא בגלל מה שיקרה כאן, אלא בשל חשש ממה שעלול לקרות להם אצלם.

יש המאשימים את ישראל בהפיכת רצועת עזה לגטו. וכי המעבר למצרים חופשי ופתוח? גם למצרים יש סיבות לסגור. תנועות השמאל בעולם תוקפות את ישראל וקוראות לחרם על ישראל, בעוד ישנן אוכלוסיות ומדינות בעולם שבהן רומסים את זכויות האזרח וזכויות הנשים, אך עליהן לא נאמר דבר.

בישראל ישנו מספר גדול של עובדים זרים בתחומי תעסוקה רבים ומספר גבוה של מהגרים בלתי חוקיים. יש שיסיקו מכך שזו מדינה שדווקא טוב לחיות בה, בהשוואה ליתר מדינות האזור.

לצורך תיקון המצב, ראשית, יש לעצור את שטף האמירות האומללות שנשמעות לעתים מפיהם של שרים ופוליטיקאים והופכות לתחמושת בידי מדינות העולם ובידי ארגונים אנטי־ישראליים. חלקם מעזים לדבר נגד חיילי צה”ל. כאשר הקרן הקיימת לישראל נוטעת עצים בנגב, יש המצדיקים את הפורעים. איך מתמודדים? בואו לא ניתן לאויב מקל שבעזרתו יוכל להרביץ לנו, אלא נחזק את התודעה היהודית הציונית אצל כלל האוכלוסייה. במקום להתנצל, עלינו להיות גאים במעשה הציוני ולומר את זה בכל פורום בינלאומי. 


הכותב הוא חבר ב"מבטחי" - פורום מפקדי לאומי