לאחר שהסרט "נוכל הטינדר" שבר שיאי רייטינג ומיוצב בטופ 10 של נטפליקס נותר לנו רק לנוע בכיסא באי נוחות, איך זה מציג את ישראל בעולם? התשובה היא - לא טוב. האנטישמיות המושרשת והסטריאוטיפים על יהודים חמדנים עם אף גדול ופאות, שמנצלים גויות בלונדיניות בשם אינגריד המלקטות פרחים באחו ומנהלות בית יתומים על שם הקדוש מנגו, אולי נשמע מופרך או שמור למשטרים אפלים, אך הוא עדיין רחוק מלהעלם.

הקריקטורות הגרוטסקיות בשחור לבן של יהודים חמדנים האחוזים בטלפיהם בבנקים אולי נעלמו מן העיתונות המודפסת, אך לא מהתודעה הקולקטיבית, והסרט (לא במתכוון) מנציח סטריאוטיפים מתקופות חשוכות שלא היינו רוצים לזכור. ואכן, האנטישמיות בעולם רחוקה מלהעלם. לפי דו"ח שפורסם ב-2021 על ידי משרד התפוצות אחד מכל ארבעה יהודים בארה"ב היווה מטרה לתקרית אנטישמיות, בבריטניה נרשם שיא של עשרות שנים בתקריות אנטישמיות אלימות נגד יהודי הממלכה – וצרפת היא שיאנית האנטישמיות הווירטואלית.

הנזק שהסרט "נוכל הטינדר" עשה לאדם סיימון לבייב מתגמד לעומת הנזק שהוא גרם לתדמית של ישראל. שום טייטל של מעצמת הייטק לא יציל אותנו מהבושה הזאת. ואכן, אחת הנקודות המביכות והכי פחות נעימות לצפייה בכל הסרט (לפחות בשבילי כישראלית) היא העובדה ששמעון חיות, הידוע בשם הבמה שלו סיימון לבייב, לא קיבל שום ענישה ראויה כשחזר לישראל: חמישה חודשי מאסר על זיוף המחאה, אפילו לא משהו שמיוחס למעלליו ברשתות החברתיות. זה חד משמעית מציג אותנו כמדינה עולם שלישי שמעודדת פשיעה ומעלימה עין ממה שכולם רואים, ליטרלי. "זה לא הגיוני שהוא קיבל חמישה חודשי מאסר", כל מי שעיניו בראשו אמר וצדק.

האם כל מי שמקבל פרסום בישראל הופך פה לכוכב? נראה שאם יש מדינה שמצדיקה את המשפט "אין פרסום רע" זו מדינת ישראל, שלגמרי איבדה את ההבנה של מי ראוי להערצה ומי לא. כרגע לא רק שמעון חיות צריך איש יח"צ שישקם לו את התדמית אלא כל המדינה.

כל הסיפור הזה כל כך מקומם ומטריד, שהנחמה היחידה שהצלחתי למצוא היא הזוכה שלנו בגמר ה"אקס פקטור", מיכאל בן דוד שנבחר לייצג אותנו בארוויזיון 2022 עם השיר i.M ובכך הפך באופן רשמי לנציג ישראל בתחרות האירוויזיון הקרובה שתערך ב-14 במאי באיטליה. ההתרגשות סביבו ברשתות החברתיות כל כך גדולה שזה לחלוטין ממלא בתחושת גאווה, גאוות היחידה שהיינו צריכים. כמות כשרון וכריזמה בלתי נתפסת בשילוב צניעות וענווה וכל זה תוצרת כחול לבן. מרגש.

רק עכשיו פורסמה תמונה של מיכאל נוסע באוטובוס, כשנשאל למה הוא עדיין נוסע באוטובוס השיב: "זכיתי באקס פקטור לאירוויזיון ולא בלוטו, נסעתי ואמשיך לנסוע באוטובוס". נראה שמיכאל בן דויד הוא האנטיתזה לנוכל הטינדר, הישראלי היפה. בהחלט ניתן להבין למה רבו עליו ראשי הערים אשקלון, רמת גן ופתח תקווה, מיכאל הוא עילוי, אחד לדורו, חד משמעית כוכב בסדר גודל בין לאומי, ובתקווה יתן קונטרה לאיך שרואים אותנו בעולם. אלוהים יודע שאנחנו צריכים את זה.