מזל שיש את חג הפורים ואת אווירת ה"נהפוך הוא" המשחררת שהוא מביא בכנפיו. בינינו, כבר מזמן נמאס לי לכתוב לכם תחת כובע ה"רב" המחנך וה"מייבש". כעת, לקראת הפורים, אני מרשה לעצמי להתפטר, ולו לרגע, מהתפקיד הנכבד, להחליף כיוון ואווירה, ולכתוב לכם, לשם שינוי, מכיסא הטרנדולוג. ובבקשה תאמינו לי שבאמת יש דבר כזה, טרנדולוג. ואם אתם לא יודעים מה זה, אז אני, וגוגל, תמיד כאן בשביל לעזור: "תפקידו של הטרנדולוג הוא לזהות את הדבר החם הבא הרבה לפני שהוא קורה בפועל".

עכשיו, אחרי שהבנתם מה זה, אתם בטח שואלים את עצמכם בשביל מה זה טוב ומי בכלל צריך את הטרנדולוג הזה. וזו, במחילה מכבודכם, שאלה טיפשית. תחשבו לרגע על פורים שניצב לפתחנו, ועל אותה דילמה קיומית נצחית שהוא מביא עמו - למה נתחפש השנה?

ותבינו לבד שמאחר שהכלל הראשון והחשוב ביותר במצוות התחפושת הוא שעליה להיות עכשווית ומעודכנת, בהתאם לצו האופנה והטרנד המוביל, כל מה שאתם צריכים כעת לצדכם הוא איזה טרנדולוג טוב, שיעזור לכם לזהות מראש מה הולך להיות הדבר החם בפורים הקרוב ויציל אתכם מליפול חלילה בפדיחת התחפושת הסאחית הנוראה.

ובכן, קבלו: התחפושת הטרנדית בפורים 2022 היא... תחפושת החב"דניק, וליתר דיוק תחפושת שליח חב"ד. איך אני יודע? זה פשוט. אם בשנה שעברה, כשהקורונה כיכבה בכותרות, התחפשנו כולנו למטושים ולאחיות, השנה, כשמלחמת אוקראינה מרצדת על כל מסך, אין ספק שדמויות וסמלי המלחמה יהיו הדבר החם בשוק התחפושות.

אז אפשר כמובן להתחפש לפוטין או לזלנסקי, אבל אם כבר, כדאי להתחפש לגיבורים האמיתיים של המלחמה, אלו האהודים על כל הצדדים, הלוא הם שלוחי חב"ד האלמונים, שהמלחמה הזו שלפה ממאחורי הקלעים אל קדמת הבימה, וחשפה לעין כל את פועלם העצום למען עם ישראל מתוך הקרבה ומסירות הנפש.

איך מכינים תחפושת חב"דניק? כמו בכל מתכון טוב, המעטפת פחות קריטית, ואותה תוכלו ליצור כרצונכם. העיקר הוא המילוי, ובשבילו תזדקקו לרכיבים הבאים: זהות יהודית גאה ובלתי מתפשרת, אהבת ישראל אמיתית לא מוגבלת, תחושת שליחות והתמסרות טוטאלית, אופטימיות נצחית ושמחה מלוא חופניים. ערבבו את כל המרכיבים יחד היטב, הכניסו אותם לתנור מחומם מראש באמונה מלאה שכל קיום מצווה ומעשה טוב משפיעים על העולם כולו ומקרבים אותנו לגאולה השלמה, וקבלו תחפושת מושלמת של שליח חב"ד.

אה, ורק עוד דבר אחד קטן. תו התקן מחייב לציין אזהרה על גבי תחפושות דליקות. ובכן, זהירות! תחפושת החב"דניק היא תחפושת מדליקה במיוחד. היא מעניקה תחושת סיפוק ומשמעות לחיים במידה חריגה ומוגזמת, ואתם עלולים להתקשות להיפרד ממנה ולהיתקע איתה לכל השנה. ראו הוזהרתם. 

הכותב הוא שליח חב״ד בשכונות הצפון החדש ורב בית הכנסת "סי אנד סאן" בתל אביב.