אנו לא לומדים מהניסיון ומההיסטוריה. תמיד כשנכנענו לטרור ולאיומים והתקפלנו, חטפנו עוד יותר איומים וטרור. ותמיד כשהפגנו נחישות, האויב הבין את הרמז ושתק. הנה שתי דוגמאות רק מהתקופה האחרונה.

לפני חודש וחצי, אחרי שבמשך כחצי שנה הציתו בית של יהודי ארבע פעמים ושרפו לו תשע פעמים את הרכב, הקמתי לשכה פרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. גם אז היו כאלו שחשבו שהגיע קץ העולם.

ח"כ בן גביר בזירת הפיגוע, וידאו: אלון חכמון

גם אז המליצו למפכ"ל הכושל לנסות למנוע את הקמת לשכתי (בניגוד גמור לחוק החסינות לחברי הכנסת). גם אז החמאס איים בטילים ובהבערת ירושלים, ואפילו הציב אולטימטום ("אם תוך שלוש שעות בן גביר לא מתקפל, נפציץ את ירושלים").  אולם, חלף לו זמן האולטימטום, נשארתי יותר מחודש וחצי והתוצאה מדהימה - המקום הפך להיות שקט. אין זריקות בקבוקי תבערה, אין הצתת בית של יהודי, ובעיקר המשילות חזרה.

ודוגמה הפוכה: המפכ"ל הכושל יעקב שבתאי והשר השמאלן עמר בר־לב הודיעו לפני כחודש שלא תהיה אכיפה על צווי הריסה בנגב, "כי זה עשוי 'לחמם' את הערבים לפני הרמדאן". הם הודיעו שעד סוף הרמדאן המשטרה לא תבצע פעולות נגד הפורעים. בפועל מה שקרה הוא בדיוק הפוך.

כבר שבועיים הטרור נמצא ברחובותינו, ללמד את כולנו שמי שמתקפל בפני איומים, רק חוטף וחוטף והאיומים מתגברים. ולסיום, מבחינת אנשי החמאס, הם לא רוצים אותנו לא בהר הבית, לא בירושלים, ותופתעו, גם לא בתל אביב, בבאר שבע ובחדרה.

אם נתקפל בהר הבית, זה יהיה מסר לטרור שהוא מנצח ואז הטרור רק יגדל. בשבועיים האחרונים תקפו יהודים בלי שבן גביר עלה להר הבית, רצחו יהודים מבלי שנעשתה פעולת התיישבות כלשהי ומסיתים לרצח בכל יום ובכל שעה.

לכן מי שעושה פרובוקציה ומסית ומתסיס הוא לא איתמר בן גביר, אלא אנשי החמאס, התנועה האסלאמית ושאר שונאי ישראל, שרוצים להשמיד אותנו במשך עשרות שנים. מי שנכנע להם רק מגביר את הטרור ונותן להם רוח גבית.

הכותב הוא ח"כ ויו"ר מפלגת עוצמה יהודית בסיעת הציונות הדתית.