רבים נוטים לומר שתאוות השלטון מעבירה לא אחת פוליטיקאים על דעתם. מתברר שתאוות השלטון פוגעת גם בזיכרון, וזאת ניתן ללמוד מהתופעה הניכרת בימים אלה של פיגועים ושל חרדת הטרור בקרב הציבור הישראלי, כשנתניהו ותומכיו, שמנצלים היטב את המצב, מאשימים את ממשלת בנט בחוסר הביטחון.

הם בעיקר דואגים לדקלם בקול רם ובוטח מעל כל במה ותחת כל עץ רענן את השורות המודגשות בדף המסרים: “העשור האחרון היה העשור הביטחוני הטוב והשקט ביותר שידעה המדינה מאז הקמתה”. הדבר המעניין כאן הוא שהבדיה הזאת נאמרת בביטחון כזה בלי למצמץ, עד שאפשר לחוש שהמדקלמים משוכנעים שהשקר היוצא מפיהם הוא אמת צרופה.

למי שעדיין לא קלט באיזו עזות מצח וזלזול בזיכרון של הציבור הדברים נאמרים - להלן העובדות והנתונים: בתשע השנים תחת ממשלת נתניהו נהרגו במדינת ישראל מפעולות טרור 214 ישראלים ונפצעו 1,446. בשנים אלו אירעו בישראל מעל 10,000 פיגועי טרור, ושוגרו לעברה 9,000 טילים ופצמ"רים, מתוכם כמה עשרות שוגרו ללב המדינה, ולראשונה בתולדות המדינה גם לבירה ירושלים. לזה קוראים בליכוד של נתניהו “העשור הביטחוני השקט ביותר”.

לא במקרה נכתב כאן "הליכוד של נתניהו", כיוון שבעיניי הוא אפילו לא דומה לליכוד של מנחם בגין, יצחק שמיר ואריק שרון ז”ל. אצלם לא היו מעיזים להשתמש בשקר כזה ובדרך הזאת על מנת להאדיר את שמם ואת מעשיהם. כל אזרח בישראל שחי כאן בעשור האחרון יכול להבין מדברי השקר חסרי הבסיס האלה שהליכוד של נתניהו מרשה לעצמו להפוך את אזרחי ישראל לעם של טיפשים עם זיכרון לקוי, שאינם זוכרים ואינם יודעים מה אירע והתרחש סביבם בעשור האחרון.

הדבר המפתיע הוא שתיקתם המוזרה של תושבי אשקלון, שדרות ועוטף עזה, שהיו הקורבנות העיקריים של הטרור הפלסטיני בעשור זה. הם היו חייבים למחות ראשונים נגד השקר הגס הזה ולהזכיר לכל מי שמתהדר ב”עשור הביטחוני השקט ביותר” את מחיר הדמים והסבל הנורא שעבר עליהם בעשור האחרון, כשממשלת נתניהו העבירה כל חודש מזוודות עם מיליוני דולרים להשתיק כביכול את החמאס, שהמשיך לשגר טילים, פצמר”ים ובלוני תבערה.

הדרך המכוערת שבה הליכוד של ימים אלה מנסה לעשות הון פוליטי מהטרור הפלסטיני שעם ישראל מתמודד איתו כבר למעלה מ־100 שנים היא חסרת תקדים. מאז ומתמיד ימין ושמאל התאחדו כאן במצבי חירום, בסכנות ובאיומים, והניחו בצד את היריבות הפוליטית. הליכוד של נתניהו מנסה להציג מצג שקרי ומגוחך, כאילו עד ליציאת נתניהו מבלפור חיינו כאן בשווייץ, ומהרגע שהממשלה הזאת קמה בשותפות עם רע”ם, כמובן, ידי מערכת הביטחון, הרמטכ”ל וצה”ל כבולות לפעול - מה שמאפשר לטרור להשתולל. כל זאת על פי משנת נתניהו ותומכיו בתמיכת מנסור עבאס.

בשורות הסיכום לתופעה המכוערת הזאת אפשר לומר: ידוע שבפוליטיקה לא נמצאים ל”ו הצדיקים ושעל מילים ועל הבטחות של פוליטיקאים לא משלמים כאן מסים, אבל יש גבול. יש אחריות לאומית. הגיע הזמן שהליכוד יעצור את מסכת השקרים הנחותה, המכוערת והמוגזמת הזאת ויגלה קצת יותר אחריות לאומית בימי טרור.