שני פרסומים שאינם מתיישבים עם האינטרס הישראלי נשמעו לאחרונה: האחד הוא שהתכנון האמריקאי הוא להקים מחדש את הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים עבור הפלסטינים, והשני הוא כי בביקורו הקרוב של נשיא ארצות הברית ביידן הוא צפוי לסייר גם במזרח ירושלים, אך בלי ליווי ישראלי רשמי. לא ידוע מאין בא המידע הזה, שפירושו לתפיסתי חלוקה מחדש של ירושלים לפי האינטרס הערבי. את הידיעות הקשות הללו ניתן לפרש רק כביטוי להמשך המדיניות הפרו־ערבית של הנשיא אובמה.

חיכיתי לשמוע אולי הכחשות של הנאמר בידיעות על יחסו של ביידן המנסה למחוק את עקבות מדיניותו של טראמפ ביחס לירושלים בפרט וביחס למדינת ישראל בכלל. אכן הייתה תגובה של שר המשפטים גדעון סער שלפיה לא תוקם קונסוליה אמריקאית נפרדת לערבים בירושלים, אך ביחס לביקורו של ביידן במזרח ירושלים, נאמר שאין לו פרטים על הביקור שייערך בלי ליווי ישראלי ממשלתי. זה הולם מאוד את ממשלת ישראל הנוכחית שהבלגן הוא עקרון ברזל במדיניותה. הרי נדמה שכל מיניסטר בממשלה הזאת שולט בלעדית במשרד שלו בלבד ועושה בו כרצונו.

למעשה, יש כאן ממשלה של לטיפונדיות כמו בקיסרות הרומית העתיקה ובתקופה הפיאודלית באירופה. גם אם נאמין לכוונות שר המשפטים, שימנע חזרה לימי אובמה בכך שיסכל הקמת קונסוליה לערבים, דבר המהווה פגיעה קשה ביותר בריבונות ישראל על העיר המאוחדת, מי יסכל את התוכנית האמריקאית שביידן יתארח בעיר העתיקה לבדו עם הערבים, בלי ייצוג של ממשלת ישראל?

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

אך לא די בבלגן הממשלתי עד כה. יש דברים חמורים מאלה. שני הפיגועים האחרונים שבהם הרוצחים ביצעו את הפשעים בגרזנים ובסכינים ולא בנשק חם – אינם מקריים. גם דברי סינוואר אינם מקריים. לא מן הנמנע כי הכוונה היא לגרום לסיטואציה בלתי אפשרית למדינת היהודים, שלפיה מותר להרוג יהודים מבלי להסתכן בכך שהרוצחים ייפגעו ויומתו במקום הפשע בתירוץ שלא היו חמושים בנשק חם. הרי לא פעם מפקדינו חוששים שאם ימיתו במקום הפשע את הרוצחים, יואשמו בעצמם בבית משפט ישראלי.

לא פעם נשלחים הרוצחים למאסר עולם, אך הוא מתקצר מאוד כי הם משתחררים בעסקאות שחרור מחבלים. נדרשים שינויים בחקיקה שלפיהם רצח יהודים רק משום שהם יהודים הוא לא פשע פלילי רגיל, אלא פשע על רקע לאומני־אנטישמי במהותו. לכן אין להעניש את הרוצחים כאילו מדובר בפשעים פליליים בלבד, אלא לאפשר בחוק גזר דיו מוות למחבלים.

הבלגן נמשך גם בכוונת שרת החינוך לבטל את בחינות הבגרות. בלי בחינות הבגרות בהיסטוריה, תנ"ך וספרות – נגדל כאן דורות של בורים מוחלטים שלא יכירו את תולדות עמם, ולכן גם לא יחושו גאווה על כך שהם בנים לעם כל כך עתיק וכל כך חכם לכאורה