כבר 57 שנים, יום אחד בשנה, ניו יורק נצבעת בכחול־לבן. מצעד ההצדעה לישראל הוא מפגן תמיכה אדיר, ואחד האירועים המרשימים ביותר בעיר הזו. מארגני המצעד, JCRC־NY, הם ממיטב ידידינו, ויחד איתם אנו נרגשים מחזרתו של המצעד אחרי הפסקה בשל הקורונה. היום, לראשונה כשרת העלייה והקליטה, יהיו לי הזכות והכבוד לצעוד בשדרה החמישית של מנהטן עם אלפי אמריקאים אוהבי ישראל, חברי הקהילה היהודית בניו יורק וארצות הברית וישראלים רבים.

עליתי לישראל בשנת 1984 כשאני בת 3. זה היה אירוע הגאולה שלי, של משפחתי ושל הקהילה היהודית ביתא ישראל מאתיופיה. חזרנו לארצנו ולירושלים שעליה חלמנו תמיד. כמי שחוותה עלייה בחייה, גם אם זה בגיל מאוד צעיר, זה נשאר עמי בנפש ועיצב את זהותי לאורך כל החיים. היינו בגל העלייה המשמעותי הראשון מאתיופיה והגענו היישר למרכזי הקליטה. מהרגע הראשון בארץ הרגשתי הכי ישראלית, ועבורי להיות שרת העלייה והקליטה זו סגירת מעגל משמעותית. אני רואה בתפקידי שליחות עצומה כדי שכל עולה יוכל להרגיש בבית ולהיקלט בצורה הטובה ביותר במדינת ישראל.

היום אצעד בגאווה בלב מנהטן כשרה המייצגת את מרכז החיבור של כולנו כעם סביב חזון הנביאים והגשמת חלום העלייה לישראל. דווקא בימים אלה, המצעד חשוב יותר מתמיד. ישראל מאותגרת על ידי מחבלים וגל טרור. אירועים ביטחוניים מצריכים מכוחות הביטחון ערנות מתמדת, והעם היושב בציון צריך לדעת כי התמיכה בישראל היא לא רק מבית. עיניים רבות נישאות אלינו ולבבות רבים נושאים תפילה לשלום העיר אשר חוברה לה יחדיו ופועמת בלבם של מיליוני אנשים שאינם יהודים, ובוודאי של יהודים מכל רחבי העולם. אני אייצג במצעד את העולים שבנו את ישראל מיום הקמתה, יהודים מכל רחבי העולם.

גם בשנת 2022 אנחנו ממשיכים להגשים הלכה למעשה את החלום בן אלפי השנים. ישראל היא ביתו המוגן של העם היהודי בימי שגרה כמו גם בימי חירום, כפי שאנו קולטים ממש בימים אלה את אלפי העולים שעזבו את אוקראינה. בשבילי זו גאווה להניף את דגל ישראל ולומר שמיום ירושלים האחרון ועד יום ירושלים הנוכחי עלו למעלה מ־44 אלף עולים חדשים שהתיישבו בכל רחבי הארץ.

ירושלים קלטה רבים מהם. זו עלייה שמחזקת את החוסן הלאומי של ישראל ומפתחת את המדינה מבחינה לאומית, כלכלית, חברתית ועוד. יחד נבליט ונפגין את עוצמת היותנו חברה ישראלית מגוונת וחזקה ונניף את דגל האחדות והברית העמוקה בין ישראל לארצות הברית, המתבטאת בערכים המשותפים ובמאבק הבלתי מתפשר נגד האנטישמיות שמרימה את ראשה. יחד נפגין בגאווה את הזכות הגדולה שיש לעמנו, אחרי כל התלאות שעבר, להיות ריבון בירושלים, בירתנו הנצחית, ולהגשים בכל יום ויום את חזון אבותינו. 


הכותבת היא שרת העלייה והקליטה