אחת ההתחייבויות החשובות שהממשלה הנוכחית לקחה על עצמה בתחילת כהונתה הייתה המאבק ללא פשרות לאיסוף הנשק הלא חוקי ומיגור העבריינות והאלימות הגואה במגזר הערבי בכלל, והבדואי בפרט. בעיקר הייתה כוונה להשיב את הביטחון האישי לאזרחי המדינה. בפועל ניכרים מאמצים להשגת מטרות אלו, אך הם אינם מספיקים, בעיקר לנוכח תופעות הטרור והאלימות שעליהן אנו שומעים כמעט מדי יום.

לנוכח כך, חייבות לעלות שאלות נוקבות: כיצד נותרנו בקיבעון מחשבתי וביצועי עד היום? איך זה שעדיין לא מבינים כאן שעל מנת להחזיר את ההרתעה, את הביטחון האישי ואת השקט למדינה, חייבים לשנות את מבנה המשטרה, הארגון האחראי על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל?

הטרור, האלימות הגואה בכל פינה, וחוסר האונים שמגלה המשטרה מול המטלות הרבות והכבדות המוטלות על כתפיה, מחייבים היערכות שונה לחלוטין. בשלב ראשון חייבים לפצל את נושא ביטחון הפנים של המדינה לשני כוחות, דהיינו לשתי זרועות: זרוע ראשונה היא משמר לאומי, שמשמעותה מג”ב משודרג, כלומר גוף משטרתי־צבאי לוחם הממלא משימות מיוחדות ומורכבות ומצויד במיטב האמצעים והיכולות כמו מסוקים, רחפנים, אמצעי אלקטרוניקה מתוחכמים וכמובן מאויש בכוח אדם מובחר.

המשמר הלאומי יהיה מופקד על המגזר הערבי והבדואי, יבצע שם טיפול שורש בנשק הלא חוקי, באלימות, בעבריינות ובפשיעה החקלאית, כמו גם ייקח חלק באבטחת הקו הירוק, האגן הקדוש ועוטף ירושלים ויטפל בשוהים בלתי חוקיים.

הרכב המשמר הלאומי יהיה מכוח האדם המצוי כיום במג”ב, והוא יעובה בכוחות נוספים איכותיים של קצינים ומפקדים לוחמים משוחררי צה”ל, שיקבלו שכר ותנאים הולמים שיגרמו להם להתגייס אליו. לאחר הכשרה הם יהיו מוכנים למשימה לאומית ראשונה במעלה.
מנגד, המשטרה הכחולה תתפנה לעסוק בתחומים המוכרים: אכיפת החוק בכל מקום ופינה, טיפול בפשיעה על כל זרועותיה, כולל עבירות צווארון לבן, עבירות תנועה, עבריינות נוער. המצב הזה יאפשר למשטרה להציב יותר כוחות ברחובות, שייצרו הרתעה ויצמצמו את הפשיעה ותאונות הדרכים.

שתי הזרועות הללו יהיו תחת המשרד לביטחון פנים, שכמובן יזדקק לתקציב גדול יותר על מנת לעמוד במשימות החשובות שעליהן הוא מופקד. לכל אחת מהזרועות הללו יהיה מפקד ומפקדה נפרדים, בניגוד למציאות הנוכחית שבה מג”ב הוא תחת פיקודו של המפכ”ל. כל זרוע תפעל בנפרד, אך בתיאום מלא עם רעותה.

במהפכה הזו יש צורך מיידי. היא תשפר את יכולות ההתמודדות של מערכת הביטחון והחוק עם המציאות החדשה והמדאיגה שנוצרה כאן. זו מהפכה שאמורה לתת מענה סביר ונכון למצב שעלול להתרחש אם חלילה מדינת ישראל תיקלע לעימות צבאי עם איראן. במצב כזה נדרש משמר לאומי חזק ויעיל שיוכל להשליט כאן סדר וביטחון בשעה שצה”ל יהיה עסוק במלחמה, והעורף יהיה חשוף לתופעות טרור שיערערו כאן את חיי האוכלוסייה האזרחית.