בניגוד לסקרים השונים, שמעניקים לליכוד בין 32 ל־34 מנדטים ומנבאים את שובו של בנימין נתניהו לבלפור עם קואליציה של בין 61 ל־63 מנדטים, המציאות שונה ורחוקה מאותן נבואות וסקרים.

מסתבר שגם נתניהו מודע לאמת ש"הסקרים הם שקרים", כפי שנהג לומר בזמנו שמעון פרס המנוח. לכן, לא במקרה נתניהו של ימים אלה הוא נתניהו אחר. נתניהו שלא ראינו מזמן. נתניהו ממלכתי, שמתקשר ליאיר לפיד לברך אותו על הכניסה ללשכת ראש הממשלה ומתנער מהאיום של ח"כ יואב קיש על היועמ"שית גלי בהרב־מיארה, שתודח אם תחליט לאשר את מינוי הרמטכ"ל.

גם לא במקרה נשלח שלשום דוברו עופר גולן לתדרך את חברי הכנסת של הליכוד, שישמרו על נימה ממלכתית בכל הראיונות. מה ש"הוליד" את "הדגם האחיד" בכל התגובות של הח"כים של הליכוד לשאלה אם הליכוד מתכוון לערוך שינויים משמעותיים במערכת המשפט במידה ויחזור לשלטון.

כולם דקלמו תגובה חלבית. "כל אחד מבין שהמערכת המשפטית זקוקה לרפורמות ואנחנו נעשה אותן בשיקול דעת, בהידברות ובאחריות". כמה רוך יש בתגובה הזו, בניגוד גמור לדברי דודי אמסלם לפני כשלושה שבועותשאמר: "כשנחזור לשלטון הם לא יקבלו חצי ממה שמגיע להם, נרסק את העצמות של השמאל".

בסביבתו של נתניהו כבר הבינו מזמן שחלק מחברי הכנסת של הליכוד הפכו מנכס לנטל, כשברור לכל בר דעת במי ובמה מדובר. הבעייה הגדולה של "נתניהו הממלכתי" של ימים אלה היא הפריימריז הקרובים בליכוד, תקופה שבה ח"כים מנהלים מאבק קשה על מקומם ברשימת הליכוד לכנסת. ואין כמו מיליטנטיות בוטה נגד ממשלת המעבר, נגד השמאל ונגד הערבים בכדי לזכות במקום טוב באמצע נתניהו הפנים היטב לאחרונה שעל מנת להחזיר עטרה ליושנה הוא חייב להחזיר הביתה את אותם ליכודניקים רבים, ותיקי התנועה, שנטשו את הליכוד, המכונה היום בפיהם "הליכוד הביביסטי" ופנו למפלגות ימין אחרות, כמו תקווה חדשה, ישראל ביתנו, ימינה, ואפילו יש עתיד וכחול לבן.

זאת גם הסיבה לכך שאותם ח"כי"ם וח"כיות שנחשבים היום לנטל קיבלו רמזים מלמעלה להצניע לכת. דהיינו, להמעיט בראיונות ובהצהרות ובעיקר להנמיך להבות. זאת כאשר נתניהו ישתדל מאוד בתקופה זו לא להחמיץ שום הזדמנות לגלות ממלכתיות יתרה.

מנגד, ראוי לומר לכל אלה משמאל ומימין שקראו ועדיין קוראים לנתניהו לפרוש זמנית ולעסוק במשפטו עד שיסתיים, ובעיקר לאלה שקראו לנתניהו לזוז הצדה ולאפשר למועמד אחר מהליכוד להקים ממשלת ימין רחבה, שיש לה רוב ברור ומוצק בעם - חדלו לאלתר.

נתניהו נבחר ברוב מוחלט של מצביעי הליכוד והוא המועמד המועדף על רוב מוחלט של מצביעי הימין. אז תנו לו להתמודד. רק אם הוא ייכשל בפעם החמישית ולא יצליח להקים ממשלה הוא וכל הסובבים אותו יבינו שתם זמנו והוא צריך ללכת.

רק נתניהו (שיושפע כמובן מהחלטות בית המשפט בעניינו) יחליט אם עליו לפרוש. אם יפרוש לפני בחירות  הסאגה הזו של נתניהו ה"נרדף", המעונה, לא תסתיים. זה ייחשב להדחה פוליטית מבית, שמנעה ממנו שלטון. מעריציו לא יעברו על כך לסדר היום ויהפכו את זה לפרשת אלטלנה שנייה.

בינו לבין עצמו נתניהו מבין היטב שמערכת הבחירות הזו היא קריטית. זה "להיות או לחדול" מבחינתו. לכן הוא עשוי להיות מאוד לא צפוי, ונתניהו יודע להפתיע. אז צפו להפתעות מ"נתניהו הממלכתי". השאלה היא אם זה יעזור לו הפעם.