לא הליברלים ניצחו אתמול, כשהוחלט לבטל את האירוע "מרימים לכיפור" בכיכר רבין בתל אביב, אחרי שהתברר שרק זמרים גברים ישירו בו. אלה לא ליברלים. מי שחגגו אתמול עם ההודעה על ביטול המופע, אחרי יום של התקפות בוטות על מארגניו, הם אנשים חשוכים. אנשים שלא מוכנים לאפשר לשום דבר להתרחש כאן אם הוא לא מתנהל בדיוק כפי שהם רוצים ומאמינים. 

נוח לי להגן על מארגני האירוע הזה דווקא משום שאני בא מעולם אחר. דווקא משום שלי אין בעיה עם שירת נשים. אלא שבניגוד לליברלים הקיצוניים, אני מכבד את אלה שחושבים אחרת ממני ומאמינים אחרת ממני. 
כשמשטרת ישראל מנעה ממצעד הגאווה לצעוד ברחוב הראשי של באר שבע, בתירוצים שונים ומשונים, חשבתי שמדובר בהחלטה שצריך להיאבק בה. לא משום שאני מתחבר למצעד הזה. משום שמי שרוצה לצעוד בו זכאי לקבל את ההגנה המשטרתית. ממש כמו מי שמבקש לעלות להר הבית ולהתפלל בו. 

אבל הליברלים החשוכים חושבים אחרת. הם לא מוכנים לכבד מישהו שמסיבות דתיות והלכתיות לא שומע שירת נשים. או שהוא מתנהג כמותם או שילך לעזאזל. זה סוג חדש של ליברליזם. ליברליזם דה לה שמאטה.  
יודעים מה? אולי דווקא כדאי ללכת עם העמדה הזו, נגד ההופעה בכיכר רבין, עד הסוף. להחליט שמהיום אין יותר הדרה של אף אחד. יש הפגנה של השמאל בכיכר רבין ערב הבחירות? גם זאב אלקין ינאם שם. למה רק שמאלנים? מה זו הדרת הימניים הזו? מדובר הרי במתחם ציבורי, לא? 
ולא רק זה. במצעד הגאווה הבא חשוב לדאוג שגם לח"כ בצלאל סמוטריץ' יתאפשר לשאת דברים. שהרי אתם לא באמת חושבים שניתן להדיר במרחב הציבורי מישהו שחושב אחרת מהצועדים, נכון? 

הפגנה נגד הדרת נשים. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
רגע, זה לא הכל. צריך גם לדרוש החל מהיום שבמסגדים בשטח ציבורי יישמע לא רק קולו של המואזין הגבר. הגיעה העת למואזינה אישה. חלאס עם הדרת הנשים.
לפני כמה שנים, במסגרת עוד סבב של מלחמת קודש בדתיים וב"הדרת הנשים", שיגר ערוץ 2 כתבת מצוידת במצלמה נסתרת, על מנת לתעד בקניון רמות שבירושלים חנויות שלא תולות על קירותיהן תמונות של דוגמניות. כשזה לא היה מספיק משכנע, נשלחה למחרת כתבת נוספת כדי לחשוף באומץ איך בקופת חולים בשכונה חרדית בבית שמש מקפידים שלא לתלות על הקיר תצלום של בחורות בפרסומת לדקסמול. 
מדובר בטירוף מוחלט. כי בעצם, למה לעצור במופע ערב יום הכיפורים בכיכר? אולי נחליט שאנחנו לא מאפשרים יותר את קיומם של בתי ספר נפרדים לבנים ולבנות במגזר החרדי? ובכלל, למה לאפשר כאן שעות נפרדות בבריכות שחייה? ממחר, גבר שומר מצוות שמבקש לשחות, יצטרך להתרגל לגברת ששוחה לידו עם ביקיני. זה מה יש. אה, וכדאי מאוד גם לערבב את בתי הכנסת ואת שיעורי התורה. דתיים רוצים להפריד? יש להם בעיה. הליברלים הגיעו עם כללים חדשים. 
אתם יודעים איפה יישארו המקומות האחרונים שבהם יהיה מותר כאן להדיר? בתחרויות הספורט. שם יש הדרה הפוכה - ולכן היא מותרת.
שם לדתיים לא יתאפשר להיות כדורגלנים, כי משחקים בשבת. שם ילדות בנות 8 לא יוכלו להתחרות בהתעמלות אמנותית, כי הליברלים עסוקים בהופעות בכיכר רבין, ואין להם זמן פנוי להילחם לטובת העברת התחרויות לאמצע השבוע. 
זה שה"ליברלים" האלה נפלו על הראש, זה לא חדש. לא מכבר ראינו את העמיתים שלהם בצרפת, כשהם מפשיטים נשים מוסלמיות מהבורקיני שלהן וקונסים אותן בהרבה כסף, בעוון רצונן להישאר צנועות. מה שמדהים זה שאנחנו ממשיכים להתייחס אליהם כאל נאורים, במקום להבין שמדובר בחבורה של סותמי פיות חשוכים שרודפים כל מי ששונה מהם.