בעקבות שימוש שעשו בהם לוחמים ביחידות מובחרות במבצע צוק איתן, צפוי צה"ל להרחיב בקרוב את השימוש במדי ב' חדשים ביחידות החי"ר.

השימוש בהם יורחב ראשית לחטיבת הצנחנים, ובסיום התהליך יעלו כל יחידות צה"ל על מדי ב' החדשים. בצה"ל אומרים כי ההצטיידות המלאה כבר מתוקצבת על ידי זרוע היבשה. מדי ב' החדשים יגיעו לכל החיילים - עד שמדי העבודה הישנים יצאו משימוש. המדים החדשים נוחים ובטיחותיים יותר, וגם האופנה נלקחה בחשבון.

"בכל מלחמות ישראל חיילים נלחמו עם מדי ב'", הסביר אל"מ יהודה נתנאל, רמ"ח ציוד לוגיסטי באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, "הבנו שנכון יהיה לעשות דיפרנסציה לגבי חייל שהולך להילחם. למדנו את הבעיות של מדי ב׳ במטרה להתאים אותם לשטח. זה התחיל בשימוש ביחידות מיוחדות. עשינו מיפוי בעיות ומציאת פתרונות בשיתוף זרוע היבשה".


נוחים יותר. מדי ב' החדשים. צילום: דובר צהל

אל"מ נתנאל הוסיף: "במדים החדשים יהיה בד מנדף זיעה כמו בבגדי ספורט מקצועיים, והוא
יחליף את הכותנה. לוחם שלובש אפוד סובל מהזעה נוראית. חוץ מתחושה לא נעימה, יש פצעים וזיהומים ואפילו כאב. בשאר האזורים יש בד מיוחד, אריג שעמיד מול שחיקה.
במרפקים יש מגנים, שעד היום ניתנו ללוחם כאביזר בנפרד. במדים החדשים הם חלק מהחולצה, ובמכנס יש מגני ברכיים. הבד קל, אבל חזק".

זו לא הפעם הראשונה שחטיבת הצנחנים זוכה להיות הראשונה שעולה על מדי ב'. גם אלה
שבקרוב יצאו משימוש נוסו על ידי לוחמי החטיבה האדומה. מדי ב' שודרגו בשנת 2011
אולם השינוי התמקד בעיקר בעיצוב. באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה טוענים כי כעת מדובר בעדכון מהפכני, שיציב את בגדי העבודה הצה"ליים איכותיים בעולם.