היערכות מערכת הבריאות לתרחיש של חולה עם אבולה בישראל עולה מדרגה: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, הורה לכל בתי החלולים לקיים בשבועיים הקרובים תרגולים בקרב אנשי הצוות של חולה החשוד בהידבקות בנגיף. 

לאחר פרק הזמן הזה יערוך משרד הבריאות בדיקות פתע בבתי החולים על ידי שליחת סמויים שיתלוננו על תסמינים שאמורים לעורר חשד כי לקו במחלה.

"מדובר במחלה שהיא אמנם מדבקת פחות ממחלות אחרות דוגמת שפעת, אך אחוזי התמותה בה מאוד גבוהים ולכן הכרחי שהמערכת תהיה מוכנה", מסביר פרופ' אפק בשיחה עם מעריב. לדבריו, כל הדרגים צריכים להיות ערוכים בצורה המיטבית לזהות את התסמינים - החל מפקידת הקבלה, שצריכה להבחין ישר כשחולה מגיע ומספר שיש לו חום והיה באחת ממדינות אפריקה הנגועות בשבועות האחרונים שיש להפעיל את הנוהל, ועד כמובן לצוות הרפואי המטפל. "לכן נשלח אליהם חולים עם הסיפור הקליני המתאים ונראה איך הם מתמודדים".

במקביל, ממשיכות להיבחן דרכים נוספות לשיפור המוכנות: "אנחנו עוקבים אחרי מה שנעשה בעולם ומקיימים דיונים כל הזמן לגבי אילו צעדים נוספים יש לנקוט כדי לדאוג שאם יגיע אלינו חולה שבאמת נגוע באבולה נוכל להעניק לו את הטיפול הרפואי הטוב ביותר ולוודא שהמחלה לא תתפשט", אמר פרופ' אפק.

הבוקר, בתום הישיבה בה השתתפו נציגי משרדי הבריאות, התחבורה, הפנים, החוץ, המשפטים, רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, וצה"ל, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מדינת ישראל נערכת על מנת לעצור ככל האפשר כניסה של חולי אבולה לגבולותיה, כחלק מהמאמץ שאנחנו עושים כדי להגן על הגבולות בכלל מפני מסתננים בלתי חוקיים ומפני טרור. מדובר במגיפה עולמית ואנחנו משתפים פעולה עם מדינות אחרות, ובנוסף לשמירה על הגבולות שלנו אנחנו נוקטים שורה של צעדים כדי לבודד חולים, אם יגיעו, וגם כמובן לטפל בהם במערכות הבריאות שלנו. אנחנו מקווים שלא יהיה צורך בזה אבל אנחנו נערכים לקראת כל האפשרויות".