נהג הרכב הפוגע שהיו מעורב בתאונה המחרידה שהתרחשה שלשום בערב בכביש 31 סמוך לערד, נהג ברכב כשבדמו כמות אלכוהול העולה על פי 2 מהכמות המותרת בחוק. כך עולה מחקירת התאונה המתנהלת באגף התנועה של המשטרה.

מהחקירה עולה כי נהג הרכב הפרטי, עקף אוטובוס ככל הנראה חרף העובדה שהדרך לא הייתה פנויה, התנגד בכלי רכב פרטי אחר שנסע מכיוון ים המלח צפונה וגרם למותם של שניים מיושבי הרכב הנהג ובתו ולפציעתם של שני בני משפחה נוספים אשתו ובתו השנייה.

במידה ובמשטרה יצליחו להוכיח כי הנהג שנפצע באורח קשה באותה תאונה נהג ברכב בעת שהיה בשכרות תייחס לו התביעה עבירה של הריגה והעונש שלו יושת בהתאם, אומר גורם המעורה בחקירה.

לדברי הגורם, "במידה וייחסו לו נהיגה תחת השפעת אלכוהול העבירה תהיה פחותה יותר ותעמוד על גרימת מוות ברשלנות. צריך להבין שמדובר בחקירה שנמצאת בראשיתה וטרם נשמעה גרסתו של הנהג שנפצע בעצמו באורח קשה. הממצאים בשלב זה מעידים על נסיבות טראגיות לתאונה ועל אלכוהול בכמות גבוהה שנמצאה בדמו של הנהג הפוגע אולם הדרך לקביעת עובדות וענישה עדיין רחוקה".


זירת התאונה. צילום: דוברות מד"א

עוד עולה כי בעת בדיקת הרכב על ידי הבוחנים נמצא במקום בקבוק אלכוהול שנסיבות הימצאותו ברכב נחקרות.

הדוקטור עמית פרנקל, רופא בכיר בטיפול נמרץ בסורוקה, אמר בראיון לגלי צה"ל, כי "בבית החולים מקווים שלפחות פצועה אחת תשתחרר ביממה הקרובה ממחלקת טיפול נמרץ למחלקה אחרת".

עוד אמר דוקטור פרנקל כי צוות בית החולים לא נכנסים לסיפור - ומטפלים באופן זהה גם בנהג הפוגע וגם בנפגעים. "גם הנהג הפוגע וגם האם השכולה שניים מטופלים בחדרים סמוכים", סיפר פרנקל, "הצוות גם מטפל בנהג הפוגע, זאת אחרי שהתברר שהוא בעלה של אחת הרופאות בבית החולים".