נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר בתגובה לפגיעה במסגד בכפר עקרבה הלילה (ג'), כי שריפת מקומות קדושים היא מעשה טרור, ויש לטפל בה כפי שמטפלים בטרור" והוסיף כי "איננו יכולים להתייחס אל תופעות אלה כאל תופעות שוליים ויש לעקור אותן מהשורש". הנשיא הדגיש, כי "אם לא נפעל בנחרצות - נשלם כולנו את תג המחיר".

מושל שכם, אכרם רג'וב, ביקר יחד עם ראש המועצה המקומית בכפר הפלסטיני במסגד שהוצת בעקרבה, והדגיש כי יו"ר הרשות אבו מאזן החליט לשפץ מחדש את המסגד על חשבונו.

"זוהי לא הפעם הראשונה שכנופיות 'תג המחיר' של המתנחלים תוקפים את המקומות הקדושים, בתי הספר, רכוש האזרחים או שדותיהם", אמר רג'וב. "הם ממשיכים ביתר שאת, מאחר והשלטונות בישראל אינם רציניים בטיפול בהם, עד למצב שהם מאשרים להם את המעשים. איך יכול להיות שמצלמות האבטחה של ישראל מסוגלות לזהות חקלאי פלסטיני ליד אדמתו, ואינן מסוגלות לחשוף את הפשעים של הכנופיות הללו שחוזרים על עצמם פעם אחר פעם?"

רג'וב הזהיר, כי המשך "מדיניות השתיקה" של ממשלת הימין בישראל עלולה להצית "מלחמת דת באזור, כאשר ממשלת נתניהו רואה בהתנהגות זו תחליף לאופציית המשא ומתן".

כאמור, הבוקר דיווחו תושבים פלסטינים כי הלילה הוצת מסגד בכפר עקרבה מדרום לשכם. האחראי לתיק ההתנחלות בצפון הגדה המערבית, רסאן דגלאס, סיפר כי "מספר מתנחלים שברו את הדלתות והחלונות במסגד "אבו בכר א-סדיק" בכפר, כתבו גרפיטי על קירות המסגד ולאחר מכן העלו אותו באש".

בגרפיטי נכתב "תג מחיר", "תפוח זה כהנה" (הטעות במקור). דגלאס אמר על האירוע כי "מדובר בהמשך הפגיעה במקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים על ידי מתנחלים". עדי ראייה סיפרו כי אזרחים פלסטינים שהבחינו במתנחלים רדפו אחריהם, ובמקביל הצליחו לכבות את האש.