המרכז הלאומי להשתלות במשרד הבריאות שוקל לבטל את הליכי השתלת הכבד בבית החולים הדסה, זאת בעקבות חשד שבית החולים ביטל ניתוח השתלה בגלל סכסוך בין רופאים.

לפני כשבוע הגיעה לבית החולים אפשרות להשתלת כבד למטופל, וסביב זהות המנתח התפתח ויכוח: ההנהלה ביקשה שפרופ' מנדי בן חיים, שאינו מנהל המחלקה, יוביל את ההשתלה. מתכתובת מייל שפורסמה אתמול בחדשות ערוץ 2 עולה כי פרופ' בן חיים סירב לבצע את ההשתלה: "ד"ר מרחב הוא מנהל יחידת ההשתלות", כתב, "בכל מובן, בוודאי שלאור הישגיו הוא כשיר ומסוגל להוביל השתלת כבד. איני מוכן לשתף פעולה עם פגיעה במעמדו".

בעקבות הפרשה, בוטל הניתוח. עם זאת יש לציין כי מדובר בכבד בעייתי ובהליך סבוך, שבתי חולים אחרים דחו גם כן לפני הפרשה. 


המרכז הרפואי הדסה. צילום: פלאש 90

מהנהלת הדסה נמסר בתגובה: "התמונה המוצגת אינה משקפת את מכלול העובדות. הן לעניין הנסיבות הרפואיות אשר לא אפשרו את ביצוע ההשתלה והן לשיחות שהתנהלו בין מנהל בית החולים לצוות. מדובר במה שמוגדר 'כבד גבולי'. לאחר שהודיעה לו שהכליה שביקש עם הכבד אינה תקינה, הודיע ד"ר מרחב מיוזמתו שלא יעשה שימוש בכבד".

מהמרכז להשתלות נמסר: "מדובר ב'כבד גבולי' המתאים למספר מצומצם של חולים. פרופ' ביאר, יו"ר ועדת ההיגוי של המרכז הלאומי להשתלות יבדוק מול הנהלת בית החולים והגורמים המקצועיים את המשך השתלות הכבד בבית החולים הדסה"