הותר לפרסום כי תמר אריאל, בת 25, היא אחת ההרוגות באסון מפולת השלגים בנפאל. אריאל הייתה הנווטת הראשונה מהמגזר הדתי שסיימה קורס טיס. היא התגוררה במושב משואות יצחק וסיימה קורס טייס בדצמבר 2012. כנווטת בשירות פעיל בצה"ל, היא הייתה בחופשה בנפאל כשהאסון אירע.

תמר הותירה אחריה הורים ושני אחים. היא החלה את שירותה הצבאי כטייסת קרב ונפצעה. היא הושבתה למספר חודשים לאחר שבטיסת הסולו הראשונה שלה היא נאלצה לנטוש את המטוס לאחר שזה איבד שליטה. אריאל נפגעה בגבה ובתחקיר שביצע חיל האוויר נקבע כי היא פעלה כשורה.

ההרוג השלישי הוא נדב שהם, תושב מצפה הושעיה שבעמק יזרעאל. נדב, בן 30, הוא בנם של טובה ומשה, ואחד מתוך ארבעה בנים במשפחת שהם. אביו, משה, הוא פרופסור ידוע לרובוטיקה, אשר שב בימים אלו מחו"ל לאחר שקיבל פרס על עבודתו. ביישוב הדתי מספרים כי עם קבלת הבשורה ביקשה המשפחה אפילו מבני היישוב שלא להגיע והתכנסה באבלה הכבד.

שהם ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

חברת המשפחה שנים ארוכות סיפרה בכאב: "ליבנו עם המשפחה, נדב היה בחור מתוק, חכם, יפה תואר צנוע ולכם גם אהוב על כולם. הוא אחד שאמרנו עליו שבעודו בחיים אומרים עליו שהוא זך וטהור, כי באמת כזה הוא היה. נדה היה בחור חמד, יפהפה גם מבחוץ וגם מבפנים, בחור ידידותי, משפחתו צנועה ואהובה שהאסון נפל עליה כרעם ביום בהיר.

נדב הוא ילד שלישי לאחר שני בנים ויש לו גם אח קטן. משפחה יפה ומלוכדת. רק השנה המחזור של נדב חוגג את שנות ה- 30. הוא היה ילד טהור במלוא מובן המילה. ההורים שבורים. הם ביקשו אפילו מבני היישוב שלא להגיע. אנחנו לא יודעים איך לנהוג ואנחנו מכבדים כמובן אבל הלב שלנו נקרע. שמענו את הבשורה ביישוב בדרך לא דרך, הם לא סיפרו ולא הודיעו, כל כך ביקשו מאנשי היישוב לא לבוא. הלב שלנו עם המשפחה האהובה".

עוד בצהריי היום, מיד עם היוודע דבר האסון הוחלט לבטל את ההקפות ביישוב הקהילתי דתי בכדי להתאחד עם צערה הגדול של המשפחה האבלה, עם קבלת הבשורה המרה. 

רק בחודש יולי האחרון איבד היישוב הושעיה את חברו של נדב, בן היישוב סמל-ראשון אורן נח, לוחם גולני בן 22 אשר נהרג במהלך מבצע צוק איתן, בעקבות תקרית נגמ"ש בסג'עיה. 

מוקדם יותר, הותר לפרסום שמו של ההרוג הראשון מבין השלושה: אגם לוריא. אגם נולד, גדל והתחנך בקיבוץ והוא בוגר תיכון 'העמק המערבי יפעת'. הוא בנם של ורד ויוסי (ז"ל) אשר נפטר לפני ארבע שנים, ואחיהם הצעיר של שחף ואילאיל. בצבא שירת בלשכת הגיוס בחיפה. בחודש מאי האחרון הוא יצא לטיול ממנו לא שב. אגם היה ידוע כחובב טיולים ואהוב מאוד על חבריו הרבים.

חברו של אגם, בועז רנד, שירת יחד איתו בצבא והשניים טיילו יחד בחו"ל: "נפגשנו בתאילנד, עשינו את קמבודיה וויאטנם יחד. זה לקח חודשיים, ואז חזרנו לתאילנד. אני חזרתי לארץ אחרי טיול ארוך של שמונה חודשים, והוא המשיך להודו ומשם לנפאל".

אם הייתי שואל אותו מה כדאי לעשות ולאן כדאי ללכת, הוא היה עונה לי - 'אני רוצה שאתה תהיה מאושר'. הייתי אומר לו 'מה אתה רציני?' והוא היה עונה - כן, מה שיעשה אותך מאושר. ככה הוא תמיד היה לפני כולם. החברים היו לפני והקרובים היו לפני, והוא פשוט רצה שכולם יהיו מבסוטים סביב", סיפר רנד.