ארה"ב דוחה את טענות שר הכלכלה נפתלי בנט מוקדם יותר היום, בהתייחסו לדברי מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שיצר קשר בין עליית ארגון דאעש להסכם השלום המתעכב בין ישראל והפלסטינים.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, מארי הארף, אמרה כי הערותיו של קרי הוצאו מהקשרן "מסיבות פוליטיות". "הוא (קרי) לא קישר בין התגברות 'המדינה האסלאמית' וישראל. נקודה", אמרה הארף.

בנט הגיב לדברי קרי בחריפות, שאמר כי הסכסוך שאינו נפתר בין ישראל והפלסטינים תורם לעליית ארגון הטרור דאעש, ואמר כי "גם כשבריטי מוסלמי עורף ראש של בריטי נוצרי, תמיד יהיה מי שיאשים את היהודי. אמירה שהסכסוך הזה מחזק את דאעש, היא זריקת עידוד לטרור העולמי, הם רוצים להשתלט במזה"ת, אפשר להילחם בכך או לדבר על זה", אמר שר הכלכלה.

"קרי לא קישר בין התגברות 'המדינה האסלאמית' וישראל. נקודה". צילום: רויטרס

קרי, שנשא דברים בבית הלבן לכבוד חג "עיד אל אדחה" שנערך במקום, אמר כי "אני חושב שעכשיו, יותר מתמיד, חשוב שנילחם על השלום. כאשר נפגשתי עם אנשים בנוגע למצב הקואליציה נגד דאעש, לא היה מנהיג באיזור שלא הזכיר את העניין והדגיש באופן ספונטני את הצורך לנסות ולהשיג שלום בין ישראל לפלסטינים, חלקם העלו את זה כי הם חשים זאת ברחובות".

כזכור, במהלך השבוע האחרון השתתף קרי בוועידה לשיקום עזה, בה תרמה ארה"ב כ-212 מיליון דולרים. קרי אמר: "מתוך הכנס הזה חייב להגיע משהו אחר, לא רק כסף. צריך כאן מחויבויות חדשות מכולם לפעול למען השלום, העומדת בשאיפות של כל הישראלים והפלסטיניים. אנחנו מצידנו מבטיחים מחויבות מלאה של הנשיא אובמה, שלי ושל ארה"ב על מנת לעשות את זה".