אין לי דרך אחרת לחיות את החיים חוץ מלנסות לבטא את מה שאני מרגיש, חושב ואוהב". כך אמנון פישר  (45), מוזיקאי, שחקן ומשורר, שאחרי שנים ארוכות של התמודדות עם מחלת נפש שהתפרצה אצלו, לדבריו, בגלל עישון מסיבי של גראס, וכללה סדרת אשפוזים מתישים - הוא הפסיק להתווכח עם החיים.

"אני לא קורא למה שיש לי מחלה, אלא רגישות. אני לא כמו כולם. קצת אחרת. וממשיך להיות רגיש לרגשות שלי. אני שומע ורואה את ההוויה ומבין אותה, והשירים שלי מבטאים את מה שאני מרגיש. אני מרגיש הפינס, כי הכל זה נס".

השירים האישיים שלו התאגדו לאלבום חדש, שלישי במניין, פלוס ספר שירים - תחת הטייטל: "אושר". "זאת לא כותרת ריקנית שמנסה לתפוס מרובה ובסוף נותרת בלי כלום. האושר שלי נמהל בתוך כאב. ידעתי בחיי משברים ותהפוכות שהביאוני עד הלום: המשבר הפסיכוטי, עניינים של אהבה וכאבים של זוגיות. החיים מספקים לנו  א מעט אקשן למשברים. העניין, בעיני, הוא לא להנציח את המשבר, אלא לצמוח מתוכו".


"האושר שלי נמהל בכאב". פישר. צילום: יח"צ. 

מרגיש שהמחלה מגדירה אותך?
"זה לא סוד שעברתי משבר. אני עדיין מופיע עם 'פישר, תופעה חיה' - מופע שמספר את סיפור ההתמודדות שלי. אני סובלני לעובדה שאנשים חופרים במשבר שלי, כי הם סקרנים לדעת. במופע אני בוחר מה לספר ואיך, ועושה את זה עם המון הומור עצמי, שהציל אותי. אחרי שנשברתי והסתכלתי על הרסיסים שהתפרקו על הרצפה והייתי מרוסק, הרמתי את השברים שנראו לי חשובים: הומור עצמי, כבוד עצמי ולאט לאט החזרתי לעצמי את עצמי".

נשמע כמו התמודדות לא פשוטה.
"בן אדם שעובר כזה משבר, יש לו שתי אפשרויות: או לשקוע במרה שחורה ולהאשים את כל העולם ואת הרופאים; או לראות את העולם מחולק לאני והם - ואף אחד לא מבין אותי. בחרתי באפשרות השנייה - לא אני נגד העולם, אלא אני בתוך המערכת. עשיתי חשבון נפש אמיתי עם עצמי".

לבד?
"הציעו לי פסיכולוג מטעם המדינה, כחלק  מהטיפול שעברתי, אבל הרגשתי שהאמנות תבטא הרבה יותר, מזה שאקשקש עוד שעה, מול מישהו שיהנהן בראש לעברי. אז עשיתי את זה לא לבד, אלא עם זוגתי, דלפין".

את דלפין, עולה חדשה מצרפת, הכיר פישר לפני חמש שנים, במסיבה שנערכה בחצר ביתו. "זאת אהבה שהולידה אושר", הוא אומר, "בזכותה אני חי במצב בסיסי של שמחה והודיה. עצם זה שאני מרגיש את האהבה לאשתי ולא שומר את זה לעצמי ולגלגול הבא, אלא אומר לה חמש פעמים ביום שאני אוהב אותה. ובלילה, אחרי שהיא הולכת לישון, אני כותב לה שירי אהבה".

מתגעגע לעשייה הטלוויזיונית?
"אני מאמין שיש עשייה ויש תעשייה. אני משתדל כל הזמן להיות בעשייה אישית, בתקווה שהיא תשיק לתעשייה. זה לא חייב להיות בפריים טיים, באח הגדול. כל הזמן מזהים אותי ברחוב, ולא שואלים אותי לאן נעלמתי, כי לא נעלמתי. ועדיין, עשיתי עכשיו אודישן ואני מקווה לקטוף אותו". 

אמנון פישר - השקת האלבום "אושר" + ספר שירים
22.10 , רביעי. 21:00 . בית היוצר, נמל תל אביב