שר הביטחון משה בוגי יעלון, ממשיך את סבב פגישותיו בארצות הברית ובעיקר ממשיך לענות לעולם על הביקורת המושמעת כלפי ישראל. אחרי שאמש הבהיר למזכ"ל האום באן קי מון את המציאות בעזה במהלך מבצע צוק איתן הערב נפגש השר בפנטגון עם מזכיר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל והציג בפניו את המציאות באירון, עזה, לבנון וסוריה מנקודת מבטה של ישראל.

"האיום האיראני נותר האיום המשמעותי ביותר" הבהיר השר למזכיר ההגנה הייגל. "אנחנו עוקבים אחרי המשא ומתן עם איראן, וחשוב להציב בו נושאים כמו המשך ההעשרה ופעילות הטרור האיראנית. המשטר האיראני שולח זרועות טרור לכל מקום במזרח התיכון, חותר תחת משטרים ואינטרסים מערביים, מחמש את חיזבאללה ומעביר ידע וכסף לארגוני הטרור הפלסטיניים ברצועת עזה".

על המצב בסוריה אמר השר כי "אסד שולט ב-25 אחוז מסוריה, ושאר המדינה מחולקת בין העדות והכוחות השונים. יהיה שם חוסר יציבות כרוני" הבהיר יעלון.

"דאעש הוא איום על יציבות האזור, וצריך לשאוף לחזק את הכוחות המתונים במזרח התיכון שנלחמים בו. אפשר לעצור אותם, אבל זה תהליך ארוך שייקח זמן. אנו רואים כעת את דאעש פועל בסוריה ובלבנון, נגד חיזבאללה וצבא לבנון. וטורקיה משחקת משחק ציני.


שר הביטחון יעלון ומזכיר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל. צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון

"חמאס נתמך על ידי טורקיה וקטאר. לחמאס יש שתי מפקדות טרור, בעזה ובאיסטנבול. חמאס העביר את מפקדת הטרור שלו מדמשק לאיסטנבול, לטורקיה שחברה בנאט"ו והוא מיוצג שם על ידי סלאח ערורי, שמפעיל משם טרור נגד ישראל וניסה לייצר הפיכה ביהודה ושומרון נגד אבו מאזן" הוסיף שר הביטחון.

"בעוד ארצות הברית וקבוצת המדינות פי 5 פלוס 1 מתקרבות להסכם עם אירן אומר השר כי הנושא האירני בהחלט מטריד כמו השאלה איזה הסכם יצא מן השיחות. בצאתו מן הפגישה אמר השר כי "במצבים מסוימים עדיף שלא יהיה הסכם מאשר הסכם רע".

"השאלה היא על מה דנים, למה בכלל שיהיו צנטרפוגות? ומה באשר לחימוש הטילים והטרור שאיראן במקביל למתקפת הנועם שלה ממשיכה לממן ולחמש טרור כמו חיזבאללה וגיאהד. עוד לא סיכמנו את הביקור וזו בהחלט הזדמנות להשמיע דעה בנושאים אלו".