הוא רוקר ג'ינג'י מקועקע, היא מתולתלת שיער ושברירית למראה. לכאורה, ניגודים מוחלטים. אבל אלישע ובנאי ורז שמואלי החליטו לצאת מאזור הנוחות שלהם, ולהתאחד לערב משותף אחד בפסטיבל הפסנתר המתקרב ובא, למופע משיריה של המשוררת יונה וולך. 

איך אירע החיבור הלא צפוי הזה? 

שמואלי: "נתקלתי באלישע באקראי ברחוב, ורגע אחרי שאמרנו שלום והמשכתי ללכת, אמרתי לעצמי שיכול להיות כאן חיבור מעניין". 

בנאי: "אני לא אדם שרגיל לשיתופי פעולה. מגיל 20 אני רק עם המוזיקה שלי, ופתאום רז התקשרה. ואף על פי שאני לא אוהב לאהוב את כולם, שקלתי את העניין לפחות שלוש דקות, עד שאמרתי לעצמי שאולי כדאי שדפקט כמוני יפתח קצת את הראש וינסה דברים חדשים". 

רז: "אני מודה שהשיחה שלי הפתיעה אותו. אלישע לא הבין מה אני רוצה ממנו, אבל ככל שנפגשנו יותר, הבנו שהחיבור בין העולמות שלי ושלו מתקיים בצורה אורגנית. עברנו על הטקסטים של יונה, וזה דיבר את השפה של שנינו יחד. המנגינות והטקסטים הגיעו מעצמם". 

מדוע בחרתם דווקא ביונה וולך, משוררת לא קלה? 

שמואלי: "אני חובבת שירה, ואם יש מישהי שהיא מאמהות השירה העברית המודרנית, זאת יונה. היא הביאה זרם חדש לכתיבה - חסר גבולות, אמיץ ובועט. עברו שנים והשירים שלה עדיין מוערכים, ועדיין נחשבים לפורצי דרך. אף אחד לא הצליח להביא את האמירה שהיא הביאה. המפגש עם הטקסטים שלה עניין אותי באופן אישי". 

בנאי: "יש רגעים, במיוחד במוזיקה, שפתאום מגיע שרביט קסם ומטיל כישוף. זה מה שקרה אצלנו. אחרי שברחנו מאזור הנוחות שלנו, אני חושב שיצא משהו מעניין ואלטרנטיבי". 

על אף גילו הצעיר, הספיק בנאי (26) להוציא שני אלבומים מוערכים בלהקת "אלישע בנאי וארבעים השודדים", להופיע בעשרות הופעות ברחבי הארץ וגם להשתתף בסדרת הדרמה "מקימי" ובסרט הקולנוע "תפוחים מן המדבר". "אני קם בבוקר כדי לעשות מוזיקה, אוכל צהריים כדי לעשות מוזיקה", אמר לי בראיון שערכנו לפני כשנה, "זה מה שאני עושה, ואין דבר שהייתי רוצה לעשות יותר". 

שמואלי (23) בוגרת העונה הראשונה של "דה וויס", הוציאה השנה את אלבום הבכורה שלה, "יריות באוויר", בהפקתו המוזיקלית של אמיר צורף. "מדהים שזה קרה", היא עדיין מתרגשת, "אני מקשיבה לאלבום ומגה מרוצה". בעקבות האלבום היא יצאה לסיבוב הופעות בארץ, "ופתאום להופיע בפני 50 איש בצפון, ולא לפני שבע מצלמות", היא אומרת, "זה מדהים". 

אחרי שהתחבבה על המבקרים ועל הקהל בתוכנית הריאליטי, בחרה שמואלי להתכנס ולחשוב ולא למהר ולנצל את דקות התהילה שלה. "התכנסתי כדי להתחיל מחדש", היא מסבירה, "אם אמן מבין שיש לו דרך לעשות יום אחרי התוכנית, הוא ישחק אותה. הרי קל לצלול למעגלים של השקות והסחות דעת. לכן בחרתי להתחיל מאפס".  

רז שמואלי ואלישע בנאי - משירי יונה וולך. 7.11. שישי, 23:00. אולם קאופמן, מוזיאון תל אביב