בעוד בליכוד משמיעים קולות של התקרבות בין ראש הממשלה נתניהו לבין חרדים בנושא חוק הגיור, בש"ס מעבירים ביקורת על ראש הממשלה דווקא בנושא המדיני ומבהירים: "אנחנו לא בכיס של נתניהו".

חברי הכנסת יצחק וקנין ודוד אזולאי מש"ס, לצד 40 פעילים בכירים במפלגה ובהם חברי מועצות דתיות, חברי מועצת עיר ויועצים פוליטיים לקחו חלק השבוע בסמינר בן יומיים של יוזמת ז'נבה שעסק בעתיד התהליך המדיני

בסמינר שהתקיים בימים שלישי ורביעי השבוע בניר עציון, השתתפו חברי הכנסת ופעילי המפלגה כחלק משיתוף פעולה מתמשך של יוזמת ז'נבה עם ש"ס. במהלך הסמינר למדו המשתתפים על פתרונות יוזמת ז'נבה, דנו בעתיד התהליך המדיני ונפגשו בין היתר עם שר לשעבר ברשות הפלסטינית ותושב עזה.

חה"כ יצחק וקנין אמר בסמינר: "לא ניתן להתעלם משכנינו. קדושת החיים היא מעל הכל וצריך לחשוב כיצד אנחנו מונעים את המלחמה הבאה. אי אפשר לחזור למשא ומתן רק בשביל לנהל שיחות ריקות מתוכן. חייבים לקיים שיחות רציניות ולא לתת לנתניהו להוליך אותנו שולל, אנחנו לא בכיס של נתניהו. כל יום שעובר הזמן פועל לרעתנו, ואם לא נגיע להסדר היום - מחר יהיה יותר גרוע. חייבים להגיע להסדר מדיני אחרת הסדר כזה ייכפה עלינו".


"לא לתת לנתניהו להוליך אותנו שולל". ח"כ וקנין. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


חה"כ דוד אזולאי אמר בסמינר: "לקחתי חלק במפגשים של יוזמת ז'נבה עם בכירים ברשות הפלסטינית. לא היה תמיד קל אך ניהלנו דיאלוג אמיתי והבנו שהשלום אינו רק חשוב, הוא הכרחי. כשהמר"ן התייחס לשאלה 'עד היכן קדושת הארץ' הוא קבע: "אין לסמוך על הנס ולהיכנס למלחמה עם שונאינו. יש להחזיר את השטחים ולסלק את המלחמה מעלינו".

השר לשעבר ברשות הפלסטינית ותושב עזה הישאם עבדאלראזק התייחס לחשיבות של מפלגת ש"ס בקידום פתרון מדיני ואמר: "ש"ס תמיד תהווה גשר לשלום. הפתרון של יוזמת ז'נבה נותן מענה לחששות מנהיגיה בנושא הרגיש של ירושלים והמקומות הקדושים".

עוד נפגשו משתתפי הסמינר עם אל"מ במילואים שאול אריאלי ופרופ' יוסי יונה, מראשי יוזמת ז'נבה, שהציגו בפניהם את מתווה היוזמה לפתרון הסכסוך וניתחו את המצב המדיני הנוכחי וההזדמנויות המדיניות שעל הפרק.