מקורות רשמיים במצרים מסרו היום (א') כי הסבב הנוכחי של השיחות (הלא ישירות) בין ישראל והחמאס על הפסקת האש נעצרו.  השיחות, שנקבעו על מנת להמשיך ולדון בפרטי הפסקת האש של 'צוק איתן', היו מתוכננות להתחדש מחר(ב'). 

פאוזי בארום, אחד הדוברים של החמאס, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי מצרים יידעו את הגורמים בחמאס על ההחלטה המצרית לעצור את השיחות. לא נמסרו פרטים לגבי הסיבה לדחייה, ואף לא נמסר מועד שבו השיחות יתחדשו. דובר החמאס מסר כי "המצרים, שהפסיקו את השיחות, הם אלה שיקבעו תאריל חדש לחידושן".

המהלך המצרי מגיע על רקע הפיגועים שהתרחשו ביום שישי האחרון בסיני, בהם נהרגו 33 בני אדם, רובם אנשי כוחות הביטחון.  האירוע התרחש כשמכונית תופת התפוצצה במוצב צבאי בין אל-עריש לבין רפיח. בהמשך ירה חמוש לעבר עמדה צבאית והרג שלושה בני אדם. 


מקפיא את השיחות על רקה הפיגועים. סיסי. צילום: רויטרס. 

משלת מצרים הכריזה על מצב חירום בן שלושה חודשים בצפון חצי האי סיני בעקבות שני הפיגועים אתמול בהם נהרגו 33 אנשי כוחות הביטחון. ההכרזה באה בעקבות כינוס של המועצה לביטחון לאומי על ידי הנשיא עבד אלפתח א-סיסי. 

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, אמר כי הפיגוע בסיני נעשה בידיים חיצוניות, במטרה "לשבור את הרצון של המצרים, ולשבור את הצבא המצרי שמהווה את עמוד התווך של מצרים", כלשונו.

מקורות ביטחוניים בקהיר מסרו, כי על פי החשד, ארגון "אנסאר בית אל-מקדס" תוגבר לאחרונה באנשי המדינה האסלאמית (דאעש), על רקע מה שמכנים "הפיגוע האיכותי". על פי הפרסומים, עוצמת הפיצוצים וטיבם שופרו בצורה מסוכנת ביותר, מה שגרם לכוחות הביטחון ללמוד מחדש איך לתקוף את הארגונים הקיצוניים בצפון חצי האי סיני.