חיל האוויר הישראלי הוא הטוב בעולם וצה"ל הוא הצבא החזק במזרח התיכון, כך קובע מחקר של מומחים צבאיים עבור המגזין Business Insider.

המחקר דירג את 15 הצבאות החזקים במזרח התיכון תוך התחשבות בגודל תקציב הביטחון וההשפעה של ההתפתחויות הרבות באזור על כוחם של הצבאות.

המחקר ציין כי "יחסים הקרובים עם ארצות הברית, והתעשייה הצבאית המקומית החזקה, מעניקים לישראל יתרון איכותי על פני הצבאות האחרים באזור". המחקר הוסיף כי לישראל יש נכסים בחלל, מטוסי קרב מתקדמים, מל"טים הייטקיים, ונשק גרעיני, ו"לחיל האוויר שלה יש דרישות כניסה גבוהות מאד ואימונים קשים מאד".

כריס הרנר, חוקר בכיר במכון לחקר המלחמה, אמר למגזין כי כשמשווים טייס לטייס ומטוס למטוס, חיל האוויר הישראלי הוא הטוב בעולם.

על פי המחקר, הצבא הישראלי הוא אחד המוכנים לקרב במזרח התיכון, בין היתר בגלל שמאז 2006 השתתף בארבעה עימותים גדולים, ובעל ניסיון בשמירה על כמה מהגבולות הבעייתיים בעולם. הודות לקוטנה של ישראל, צה"ל יכול לגייס את חיילי המילואים במהירות גדולה.

החוקרים ציינו את העובדה שלהבדיל ממדינות אחרות במזרח התיכון, צה"ל מעולם לא ניסה לבצע הפיכה או שלט בה באופן ישיר.

הצבא השני בחוזקו באזור הוא צבאה של טורקיה, ולאחריו, לפי הסדר צבאות ערב הסעודית, איחוד האמירויות, איראן, מצרים, סוריה, ירדן, עומן, כווית, קטאר, בחריין, עיראק, לבנון ותימן