תקציבים מנופחים, כספים שהגיעו בדרכים לא חוקיות והתנהלות עיוורת על מנת לנסות ולהציל את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. אלו חלק מהדברים שנחשפים הערב (שלישי) מתמלילי חקירתה של שולה זקן, ע"י הכתב ברוך קרא בערוץ 10. כזכור, זקן קיבלה עונש של 11 חודשים בפועל.

בחקירתה במשטרה סיפרה זקן את התגלגלות האירועים בפרשת טלנסקי, שהחלה כבר בשנת 2008. היא תיארה כי אורי מסר הגיע לביתה והודיע לה על זימונו לחקירה: "זוכרת שבערב לפני החקירה הגיע אליי מסר הביתה. הוא סיפר לי שהוא נחקר ושאל אותי האם אני יודעת שיש ביומני רישומים לגבי טלנסקי. הוא היה אצלי חצי דקה, הוא היה מבוהל וברח".

לאחר מכן אמרה זקן בחקירתה: "כתבתי פתק לאולמרט ואמרתי לו שמבקשים שאגיע עכשיו ליאח"ה ואני חושבת שרוצים לעמת אותי עם אורי בנושא הכספים של טלנסקי". אולמרט העביר לזקן פתק בחזרה, בו מסר לה בכתב ידו: "סעי לשלום, תהיי זהירה. אני סומך עלייך, כרגיל".

הכסף שימש לנושאים אישיים, כגון תוספת משכורת של 30 אלף דולר עבור זקן בעצמה: "עם המעבר שלי מעיריית ירושלים למשרד התמ"ת היתה ירידה משמעותית בשכר שלי. המשכורת שלי בעיריית ירושלים היתה גבוהה ואני רציתי להישאר בעירייה. לופליאנסקי אמר שהוא ידאג לי לתפקיד.

"אהוד מאוד רצה שאני אעבור איתו למשרד התמ"ת ואז הוא הציע לי שאקבל 30 אלף דולר כל שנה. לכך כבר לא יכולתי לסרב, אלא לעבור עם אהוד לתמ"ת. כל ערב פסח, כל שנה, באותו שבוע, הייתי מבקשת מאורי מסר להעביר את הכסף בדולרים והייתי פורטת אותם לשימושם האישי.

"כשסיפרתי לאולמרט כי אני צריכה להעיד הוא הסביר שקורב יחסל אותי, הוא נתן לי תיאור של משהו נורא שעומד לקרות ושאל בשביל מה אני צריכה את זה. הוא אמר לי שזאת תהיה ההצגה הטובה ביותר בעיר ובשביל מה אני צריכה את זה. בלי העדות שלי הם לא יוכלו להשתמש ביומנים".

לאחר מכן סיפרה כי לא היא היתה זאת שמימנה את עורך דינה, מיכה פטמן: "הוא נהג לומר לי 'כבר מזמן אני מבין שאני לא מייצג אותך אלא את מישהו אחר'. הוא אמר לי אני מייצג אותך עם פה סגור, ידיים קשורות מאחורנית ואזניים שלא שומעות"

לאחר מכן הגיע תיק הולילנד בו ביקשו כי תעיד על יחסים אינטיימים עם עד המדינה, שמואל דכנר ובכך יסבירו את העברת הכספים, אך לזה זקן לא הסכימה: "אני לא מוכנה שמישהו יתייחס אלי כאל זונה, אני אשת איש, אישה נשואה, הערך המשפחתי הזה הוא קדוש בעיניי.


אולמרט וזקן בהכרעת דין בהולילנד צילום: תומר אפלבאום פול הארץ

"אמנם אני נאשמת במשרה מלאה, אבל אני לא מוכנה שייקחו אותי למקומות כאלה. יש לי כלה, ילד שאני אצטרך לחתן וזה קדוש בעיניי. לא ייקחו אותי למקומות. זה הגיע לידי כך שהבנו שאם אני אלך על הקו שלהם, לא תהיה ברירה, ומשה בעלי ייאלץ להיפרד ממני. "אמא אל תעשי את זה, את לא יודעת לשקר ואת לא תעמדי בשקר הזה. זה היה אמור להיות גירושים פיקטיביים".

על המשך הדרך ועל העסקתה אחרי החיים הפוליטיים אמרה: "אלפרד אקירוב העסיק אותי לאחר שאהוד חיבר אותי אליו כיועצת. הוא הפסיק להעסיק אותי לפני כמה חודשים. הרגשתי שהפסקת העבודה שלי נעשתה ללא סיבה עניינית. חשבתי שאולי אהוד אמר לאלפרד להפסיק לי את העבודה. אהוד השתמש בי כפלסטלינה, הוא ידע שארצה שהוא יהיה ראש ממשלה".

על התקציב מרמי אונגר אמר: "לא חלמתי שאהוד אולמרט ידאג לי ל-10 אלפים דולר לחודש מפני שהמשכורת שלי היתה 18 אלף שקלים לחודש. אני יודעת לסדר את החיים שלי בסכומים פעוטים יותר והוא לא במקרה הציע סכום כאלה".